انتقاد از کمبود روحانی در مساجد شیعیان سیستان و بلوچستان

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با انتقاد از کمبود روحانی در مساجد شیعیان این استان از اختصاص اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای حمایت از مساجد این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان با داشتن 7 هزار مسجد بیشترین تعداد مسجد را در کشور دارا است، به خبرنگار شبستان گفت: خوشبختانه با توجه به جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفری این استان با کمبود مسجد مواجه نیستیم.

 

وی با انتقاد از کمبود روحانی در مساجد شیعیان این استان تصریح کرد: مساجد اهل سنت با کمبود روحانی مواجه نیستند و نماز جماعت در پنچ نوبت اقامه می شود ولی شیعیان این استان قریب 1700 مسجد دارند که بیش از 70 درصد مساجد امام جماعت ندارند.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مساجد استان سیستان و بلوچستان از امکانات بسیار کمی برخوردار و این استان جزو استان های محروم در حوزه بهره مندی از امکانات است، ادامه داد: در این راستا و از طریق شاخص‌های فرهنگی استان و اعتبارات تخصیصی بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای حمایت از مساجد استان اختصاص یافته است که با این اعتبار مقرر است تا پایان سال قریب 300 مسجد حمایت و مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر 152 مسجد احداثی در دست اقدام این اداره است، گفت: این مساجد در مناطقی که فاقد مسجد هستند و یا مناطق بین راهی احداث می‌شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 101327

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha