برگزاری ۲۰ ویژه برنامه «روز شهدا» در خراسان جنوبی

حجت الاسلام عزیزی گفت: به مناسبت «روز بزرگداشت شهدا»، ۲۰ عنوان برنامه متنوع در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدتقی عزیزی» امروز (۱۷ اسفند) در نشست خبری تشریح برنامه‌های بزرگداشت روز شهید در استان اظهار کرد: بنیاد شهید به فرمان حضرت امام(ره) در سال ۵۸ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاسیس شد و روز بزرگداشت شهدا در سال ۸۳ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از برگزاری ۲۰ عنوان ویژه برنامه به مناسبت روز شهید خبر داد و گفت: مراسم کاشت نهال با یاد هر شهید، تجلیل از کارمندان شهید بنیاد، تعویض پرچم گلزارهای شهدا، غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به صورت نمادین با توجه به محدودیت‌های کرونایی برای ورود به آرامستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و ائمه جمعه، تجلیل از دستگاه‌های برتر استانی حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقات ورزشی یادواره شهدای زن استان، ویزیت رایگان جامعه هدف، پیگیری حضور خانواده شهدا در برنامه‌های رادیویی و ‌تلویزیونی و تبلیغات محیطی از مهمترین برنامه‌های اجرایی به مناسبت روز شهدا است.

 

وی در ادامه به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب آیات لاله‌ها در این ایام اشاره و تصریح کرد: کنگره ملی و همایش سراسری «لشگر فرشتگان تاریخ‎ساز» ۱۹ اسفند ماه به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار خواهد شد و در این کنگره تعدادی از همسران شهدا، ایثارگران و آزادگان با حضور معاون رئیس جمهوری در استان‌ها تجلیل می‌شوند.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به راه‌اندازی پویش «شهید مهربان من» در استان، بیان کرد: در این طرح به نیابت هر شهید یک یتیم توسط خیرین حمایت می‌شود.

 

ساماندهی ۹۸ درصد از گلزار شهدای خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد گلزارهای شهدا ساماندهی و بازسازی و تعدادی هم با مشارکت مردمی مسقف شده است.

 

وی از واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین ایثارگران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اکثر این زمین‌ها به قیمت ارزان به صورت چند طبقه احداث می‌شود.

 

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: امسال طی تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و وزارت راه و شهرسازی مجوز احداث هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران استان اخذ شد که تاکنون ۸۲۰ واحد از سوی راه و شهرسازی به عنوان مشمول تفاهم‌نامه قطعی شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در خصوص وضعیت اشتغال ایثارگران تصریح کرد: سال گذشته تعهد سازمانی اشتغال ۹۵ متقاضی بود که تاکنون ۱۱۹ نفر مشغول به کار شدند و در حال حاضر نیز ۴۰۰ متقاضی خانواده ایثارگر در نوبت استخدام هستند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی دارای ۶۰ شهید جاویدالاثر است، خاطر نشان کرد: هویت یکی از شهدای گمنام دفن شده در سه قلعه سرایان به نام «نعمت الله گزمه» پس از ۳۲ سال شناسایی شد که جمعه ۲۲ اسفند ماه مراسم ویژه با حضور خانواده شهید برگزار خواهد شد.


 

کد خبر 1035004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha