همایش بین المللی فرانسوی درباره مراسم اربعین

یک موسسه فرانسوی در بغداد همایش بین المللی مراسم اربعین را با همکاری کرسی گفتگو ادیان یونسکو برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز الاعلام الدولی، یک موسسه فرانسوی در بغداد همایش بین المللی «مراسم اربعین» را به عنوان یک رویداد مردم شناسی با همکاری کرسی گفتگوی ادیان متعلق به یونسکو در دانشکاه کوفه برگزار کرد.

 

این همایش بین المللی با عنوان «راهپیمایی اربعین از دیدگاه علوم اجتماعی» با حضور «برونو اوپر» سفیر فرانسه در بغداد و وابسته فرهنگی فرانسه و رئیس دانشگاه کوفه و مدیر کرسی گفتگوی ادیان یونسکو برگزار شد.

 

در این همایش «سابرینا مروین» (Sabrina Mervin ) پژوهشگر فرانسوی مطالعه خود را به همراه نمایش تصویری از مراسم اربعین و ابعاد معنوی و اجتماعی آن از دیدگاه علم مردم شناسی ارایه داد.

 

دکتر«علاء شطنان» مدیر گفتگوی ادیان یونسکو در دانشگاه کوفه و مشاور مرکز بین المللی رسانه گفت: مراسم اربعین صفات انسانی عراقی را با مهمان  نوازی، سخاوت، ایتثار و پذیرش دیگران و همزیستی متبلور می کند و همه نمادها و نشانه های دینی و اجتماعی اعم از داخلی و بین المللی را در مطالعه علمی مردم شناسی می یابیم.

 

شطنان افزود: سابرینا مروین، مورخ و مردم شناس فرانسوی این مطالعه مردم شناسی را اریه کرده است. وی مدیر تحقیقات در مرکز ملی تحقیقات علمی (CNRS) است و در مرکز مطالعات علوم اجتماعی دینی (CéSor) کار می کند.

 

در این همایش شخصیت ها، پژوهشگران، دانشگاهیان و علمای دینی از جمله سفیر فرانسه و رئیس دانشگاه کوفه درباره اهمیت مراسم اربعین سخنرانی کردند.

 

 

کد خبر 1038297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha