تولید؛ نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور است

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: زمانی می‌توانیم بر مسائل اشتغال، معیشت، مقابله با تحریم ها فائق آییم که به‌ دنبال تحقق عملی تولید و الزامات آن باشیم.

حجت‌الاسلام «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: علاج مشکلات کشور در داخل است و باید اذعان داشت که تولید؛ نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولید داخلی بوده و رفع موانع آن، خاطرنشان کرد: با برداشته شدن موانع تولید و رونق در این بخش مهم اقتصادی، اشتغال شکوفا شده و کاهش بیکاری را در کشور شاهد خواهیم بود که در کنار این آثار مثبت، وابستگی به خارج نیز به تدریج از بین می رود.

وی بروکراسی اداری را از موانع تاریخی تولید در ایران بیان و اضافه کرد: تولید کننده به‌جای تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید، به این فکر است که چگونه از پیچ ‌و خم بروکراسی‌های اداری رهایی یابد و این مساله مانع اصلی بر سر راه تولید و البته رونق اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی ادامه داد: البته دستگاه‌های ذی‌ربط موضوع تولید در کشور همواره حامی تولید بوده‌اند، اما باید ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر نیز در این رابطه هماهنگ باشند.

وی نام‌ گذاری‌های سال های اخیر از سوی مقام رهبری در حوزه تولید را بسیار مهم و راهگشا توصیف کرد و ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی کشور و در شرایط سخت اقتصادی موجود، تنها نسخه‌ای که رهبری بر آن تاکیده کرده‌اند، موضوع تولید است و زمانی می‌توانیم بر مسائل اشتغال، معیشت، مقابله با تحریم ها فائق آییم که به‌ دنبال تحقق عملی تولید و الزامات آن باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل تهدید تحریم‌ها به عنوان یکی از موانع تولید به فرصت، به موضوع خود تحریمی‌های داخلی اشاره کرد و گفت: یکی از خودتحریمی‌ها در سال گذشته مربوط به باقی ماندن میلیون‌ها تن کالا در انبار گمرکات بود که برخی بخشنامه‌ها مانع وارد شدن این مواد اولیه به کشور شد و در نتیجه آن آسیب دیدن اقتصاد را شاهد بودیم.

کد خبر 1040400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha