ایجاد عواید پایدار برای بقاع متبرکه رویکرد اوقاف و امور خیریه جهت تحقق شعار سال است

رضایی پور حمایت از تولید را بستر تحقق شعار سال دانست و گفت: ایجاد عواید پایدار برای بقاع متبرکه رویکرد اوقاف و امور خیریه جهت تحقق شعار سال است.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: باور عمیق همه مسئولان به توانمندی ها و منابع انسانی داخل کشور و حمایت از واحدهای تولیدی گامی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ است که توسط رهبر معظم انقلاب تعیین راهبرد شده است.

 

معاون بهره وری اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: حمایت عملی و حقیقی از تولید و تولیدکنندگان اهمیت بسزایی دارد که باید در عمل مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: با استعانت از الطاف بیکران الهی و در راستای اولین اقدام عملی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با عنوان " تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها" طرح کمک به ایجاد عواید پایدار برای بقاع متبرکه امامزادگان استان طراحی شده است.

 

رضایی پور ادامه داد: در نخستین گام این طرح عملیات اجرایی "یک باغ مو" با غرص تعداد ۱۰۰ نهال مو در آستان مقدس امامزاده سید سهل الدین (ع) شهرستان پلدختر، آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: این پروژه کشاورزی، به همت هیات امنای محترم این بقعه متبرکه و با استفاده از نهال های مرغوب از نوع یاقوتی و عسگری و مناسب شرایط اقلیمی منطقه، در یکی از زمین های موقوفه مجاور این بقعه متبرکه اجرا شد.

 

معاون بهره وری اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: احیای زمین های موقوفه مستعد کشاورزی در جوار بقاع متبرکه، با رویکرد کشاورزی و باغداری، حتی در سطوح کوچک، یکی از اقدامات معاونت بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه است که با جدیت در حال پیگیری است.

 

رضایی پور اظهار کرد: "کاشت گل محمدی" و "درخت های مثمر " و باغچه و باغ های کوچک به منظور ایجاد فضای سبز و جاذبه های گردشگری، در مجاورت بقاع متبرکه از دیگر پروژه های در دست اقدام  اوقاف و امور خیریه استان لرستان است.

 

معاون بهره وری اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: با همکاری مدیران و ادارات و هیئت های امنا، تا کنون در بقاع متبرکه امامزاده شاه غیب (ع) شهرستان های ازنا، امامزاده محمد (ع) شهرستان کوهدشت، امامزاده زید بن علی (ع) شهرستان دورود و امامزاده خالد بن علی (ع) شهرستان بروجرد انجام شده است.

کد خبر 1042710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha