تعطیلی برنامه های مذهبی به برنامه های جایگزین نیاز دارد

حجت الاسلام بابایی با اشاره به شرایط خاصی ناشی از شریط کرونا گفت: تعطیلی برنامه های مذهبی به برنامه های جایگزین نیاز دارد.

حجت الاسلام «حسن بابایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان در معنویت افزایی و برنامه های جمعی این ایام اظهارداشت: امسال و سال گذشته این برنامه ها با وجود شرایط سخت کرونایی تحت تاثیر قرار گرفته و برنامه ها به شکل مختصر و یا نوع دیگری اجرا شده است.

 

مسئول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: تعطیلی مساجد و محافل عمومی برای حفظ سلامت مردم مناسب است اما اجرای برنامه های مذهبی نیز در راستای تقویت معنویت و نشاط اجتماعی ضرورت دارد که تعطیلی برنامه های مذهبی به برنامه های جایگزین نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید برنامه های خاص این ایام را به صورت زنده و ضبط شده آماده و پخش کنند تا اینکه مردم از معنویت بهره بگیرند که البته در این خصوص اقداماتی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه هایی مثل سخنرانی مذهبی و جزخوانی قرآن انجام می شود.

 

*نوآوری و برنامه ریزی متناسب با کرونا نیاز است

 

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: برگزاری مراسم ها در هوای باز و مکان های آزاد با رعایت اصول بهداشتی برای این شرایط لازم است و این موضوع در تامین نیاز و اجرای برنامه های این ایام کارگشا خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مردم در شرایط فعلی دچار آسیب های روحی نیز هستند، خاطرنشان کرد: برنامه های مذهبی پاسخ مناسبی برای این دغدغه ها خواهند بود که به بررسی بیشتری و تدوین برنامه های خاص این روزها است.

 

*احیا شب های قدر بر اساس تصمیم ستاد کرونا

 

مسئول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان در پاسخ  به اینکه برای لیالی قدر چه پیش بینی صورت گرفته خاطرنشان کرد: تصمیم ستاد کرونا استان اصفهان و رنگ بندی شهرستان ها در این باره لازم می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه ها در فضای باز و پخش مستقیم برنامه های این شب ها از شبکه استانی مورد توجه است.

کد خبر 1048939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha