مبارزه با فساد در کردستان دنبال می‌شود

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی گفت: مبارزه با فساد و رانت خواری در استان کردستان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار اعضای شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مبارزه با فساد و رانت‌خواری در استان کردستان با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی بیان کرد: در راستای تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به لحاظ حضور ایشان در بطن و بدنه جامعه این جلسه برگزار شده و هدف اصلی از این امر تسهیل خدمت رسانی به مردم شریف استان کردستان است.

 

وی تاکید کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لحاظ مراجعات مکرر و متعدد مردمی به نوعی ملجأ و پناهگاه مردم هستند و حجم عظیمی از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم به این ارگانها ارجاع می‌شود.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی ما خدمت رسانی و خدمتگزاری برای همه افراد، اقوام و مذاهب باید بصورت یکسان و به دور از هرگونه تبعیض باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی به حجم بالای کار و ورودی بالای پرونده‌ها به دادگستری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: متاسفانه دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ نیروی انسانی و امکانات رفاهی در سطح پایینی نسبت به کل کشور قرار دارد و ضروری است تا نمایندگان مجلس در این خصوص چاره اندیشی نمایند.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان از مشکلات جدی دادگستری استان را غیربومی بودن قضات شاغل عنوان کرد و افزود: از چالش‌های اساسی دستگاه قضایی کردستان درخواست‌های متعدد انتقالی قضات به لحاظ نبود امکانات رفاهی و عوامل ایجاد انگیزه ماندگاری در استان کردستان است و می‌توان گفت که بیش از 50 درصد از قضات استان کردستان متقاضی انتقالی هستند.

 

 دکتر محسن فتحی رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با تاکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: امیدواریم با تعامل بوجود آمده در جهت احقاق حقوق مردم استان گام برداریم.

 


وی تعداد شعب و قضات دادگستری را پاسخگوی مطالبات مردمی ندانست و افزود: زندانها در بسیاری از شهرستان‌های استان کردستان فضای نامطلوب و در مکان نامناسبی از سطح شهر قرار دارند که ضروری است این مشکل برطرف شود و همچنین از رئیس کل دادگستری استان درخواست داریم تا یک نفر از اعضای شورای قضایی استان را به عنوان رابط پارلمانی در جهت تعامل و ارتباط موثرتر با نمایندگان مجلس انتخاب نماید.

 

همچنین شیوا قاسمی پور نماینده مردم شهرستا‌ن‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه ویژه به مرز باشماق مریوان تاکید کرد و گفت: متاسفانه از طریق مرز باشماق شاهد قاچاق بی رویه و خروج میلیون‌ها دلار از کشورمان به خاک عراق هستیم که باید چاره اندیشی شود.

کد خبر 1066279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha