ترویج سبک زندگی و فرهنگ رضوی از ضروریات جامعه

يكی از مهم‏ترين مباحث دينی اصل ولايت و امامت است و دين اسلام در سايه اعتبار امامت و ولايت تكميل شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ دهه کرامت فرصتی برای تقویت پیوند نسل ها با بصیرت دینی و بهره گیری از سیره رفتاری ، علمی و عملی معصومین (ع) به ویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) است.

 

دهه کرامت هر ساله از روز میلاد حضرت معصومه (س) تا روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که می توان با روشنگری و تبیین از طرف کارشناسان دینی به عنوان دهه ای پرفضیلت و برکت در جهت ترویج ارزش های اخلاقی و ایمان محور باشد.

 

هدف اصلی بزرگداشت اين دهه، گراميداشت ولايتمداری، حفظ ارزش‌های دينی و اسلامی است و زنده نگه‌داشتن اين دستاوردهای مهم بايد در نهايت دقت انجام شود.

 

کانون های مساجد استان سمنان میزبان جشن میلاد حضرت امام رضا (ع)

حجت الاسلام موسوی گفت: به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) و پایان دهه کرامت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان،  با اشاره به برنامه های مختلف دهه کرامت توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: برخی کانون های در این ایام برنامه های مختلفی نظیر اجرای جشن در فضای مجازی، توزیع بسته های معیشتی و مسابقه های فرهنگی هنری و وزرشی اجرا کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به برگزاری جشن ولادت امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اظهارداشت: آذین بندی، ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقه، سخنرانی و مولودی خوانی از جمله برنامه های کانون ها در مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) بود.

 

وی تصریح کرد: مراسم جشن میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شب، روز و شام میلاد حضرت در کانون های مساجد استان سمنان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی برگزار شد.

 

موسوی ایجاد نشاط و شادی در جامعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی را از جمله اهداف برگزاری جشن ولادت امام رضا (ع)  عنوان کردوافزود: جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باید معارف دینی را به شکل حقیقی باور کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بیان اینکه برنامه های امسال دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر در فضای مجازی با شعار«خدمت کریمانه، گر‌ه‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)» بیشتر به صورت مجازی برگزار شد افزود: خدمت رسانی به نیازمندان با جمع آوری و توزیع کمک ها و نذورات مردمی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در قالب «همدلی به رسم اهل بیت» انجام شد.

 

وی گلباران بقاع متبرکه و حرم امام زادگان در سطح استان سمنان ، برگزاری مسابقات کتابخوانی ،تجلیل از دختران نمونه ،راه اندازی کاروان های شادی در سطح شهررا ازجمله فعالیت های کانون ها در دهه کرامت عنوان کردوافزود: تجلیل از مدافعان سلامت ،حضور خادمین حرم مطهر رضوی در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» برگزاری مسابقات نقاشی و رنگ آمیزی ویژه کودک و نوجوان با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، تهیه بسته های معیشتی تحت عنوان کرامت رضوی از دیگر برنامه های دهه کرامت استان سمنان بود.

 

ترویج سبک زندگی و فرهنگ رضوی از ضروریات جامعه      

«حسن عزالدین»ترویج سبک زندگی و ترویج فرهنگ رضوی را از ضروریات جامعه  دانست وگفت: می‌توان از قشر ضعیف جامعه دستگیری کرد چرا که باورها و آموزه‌های رضوی در جامعه اسلامی ما فرصتی برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جهادیه سمنان با اشاره به اینکه دهه کرامت یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است اظهارداشت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین معارف قرآنی، نشر معارف رضوی و ترويج سيره و فرهنگ اهل بيت (ع) است.

 

وی از برگزاری برنامه های مختلف کانون فرهنگی هنری جهادیه سمنان در طی سال خبردادوافزود: همزمان با شام ميلاد باسعادت امام رضا(ع) جشن با شکوهي با حضور دختران و بانوان در مسجد النبي جهاديه سمنان برگزار شد.

 

عزالدین افزود: دیدار با خانواده شهدا،دیدار با خدام حرم رضوی ،برگزاری جشن و مسابقه در مسجد از مهمترین برنامه های دهه کرامت در کانون فرهنگی هنری جهادیه است.

 

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری جهادیه در روز میلاد حضرت معصومه(س) نیز ویژه برنامه روز دختر راداشته است،بیان کرد: تجلیل از دختران فعال و نمونه محله جهادیه و برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) از برنامه های روز دختر بوده است.

 

تقدیر از بچه های فعال مسجد

«میثم دباغ »با اشاره به مراسم تجلیل از نوجوانان مسجد، گفت: همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) از تعدادی از نوجوانان فعال در مسجد الزهرا(س) شاهرود توسط امام جماعت و کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) تجلیل شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) شاهرود افزود:تجلیل از کودکان و نوجوانان در مسجد عاملی مهم برای جذب و تثبیت حضور آنان در مساجد است که دهه کرامت فرصت مناسبی برای تجلیل از بچه های مسجد بوده است.

 

وی در ادامه به برگزاری برنامه های مختلف در دهه کرامت اشاره داشت و افزود: برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر و ویژه برنامه میلاد با سعادت امام رضا(ع) همراه با تجلیل از فعالان مسجد و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی،هنری و ورزشی از مهمترین برنامه های دهه کرامت در مسجد الزهرا(س) شاهرود بوده است.

 

 

 

کد خبر 1069524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha