تعامل مردم و نخبگان موجب ارتقای سند تحول قضایی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان گقت: تعامل و هم‌افزایی آحاد مردم و نخبگان استان موجب ارتقای سند تحول قضایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در نشست هم‌انددیشی رئیس کل دادگستری استان کردستان با علماء، حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان کردستان اظهار کرد: ضروری است تا آگاهی‌های حقوقی و قضایی در جامعه از مدارس و مساجد آموزش داده شود تا موجبات کاهش جرم و پرونده‌های قضایی فراهم شود.

 

 

وی عدم آگاهی و اطلاع مردم از مسایل حقوقی و قوانین و کم رنگ شدن آموزه‌های دینی در جامعه سبب ازدیاد پرونده‌ها و افزایش جرایم در جامعه می‌شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: در دو سال اخیر و مدیریت ریاست محترم قوه قضاییه بحث تحول قضایی کلید خورد و این سند برای آینده دستگاه قضایی بسیار ضروری است.

 

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: تعامل و هم افزایی آحاد مردم و نخبگان و اهالی فرهنگ جامعه استان در راستای ارتقای سند تحول قضایی مورد تاکید ما بوده و از اهداف اصلی تشکیل این نشست ارزیابی شاخص‌های سند تحول قضایی و نحوه اجرایی کردن آن در استان کردستان است.

 

 

وی خاطرنشان ساخت: نحوه اجرای سند تحول قضایی در استان کردستان باید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم همخوانی و سازگاری داشته باشد.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر برگزاری منظم این جلسات، اظهار  کرد: دادگستری استان کردستان از همفکری و ارائه نظرات کارشناسانه توسط جامعه حقوقدانان و نخبگان استان استقبال می‌کند و امیدواریم که این مسئله موجبات آگاه سازی مردم از قوانین و مقررات حقوقی و مسایل قضایی را فراهم کند و در نهایت سبب ایجاد رضایتمندی بیشتر مردم از دستگاه قضایی و اجرایی کردن سند تحول قضایی در استان شود.

 

 

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: ضروری است تا آگاهی‌های حقوقی و قضایی در جامعه از مدارس و مساجد آموزش داده شود تا موجبات کاهش جرم و پرونده‌های قضایی فراهم شود.

 

 

در ادامه این جلسه حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان کردستان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه های مختلف پرداخته و مسائل لازم را به اطلاع دبیرخانه جلسه منعکس کردند.

 

 

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با هدف ارتقای سند تحول قضایی در دستگاه قضایی استان در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد.

کد خبر 1070693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha