اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در بندر آستارا

تشرینی از اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در ۵۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان آستارا خبر داد.

«شاپور تشرینی»  با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندر آستارا گفت: این طرح قرآنی به دلیل ۱۴۵۵ امین سال نزول قرآن کریم با این عنوان نامگذاری شد؛ که امسال با شعار «قرآن، امید و زندگی» در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به صورت مشترک با شبكه قرآن و معارف سيما اجرا می‌ شود، افزود: ۵۲ کانون فرهنگی و هنری مسجد در بندر آستارا میزبان این طرح هستند.

 

وی با بیان اینکه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ با محوريت حفظ موضوعی آيات قرآن كريم تا ۱۲ شهریور اجرا می شود، تصریح کرد: هر هفته شاهد اجرای طرح با محوريت يک آيه يا عبارت از قرآن كريم هستیم.

 

تشرینی گفت: فيلم كوتاه، خوشنويسی، نقاشی، شعر، داستان نويسی، گرافيک (طراحی پوستر)، محصولات چند رسانه‌ای( فيلم موبايل از تلاوت و مفاهيم آيه، عكس نوشت، كليپ يا نماهنگ) از رشته های جشنواره مذکور است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا اضافه کرد: اعضای کانون ها پس از ورود به سامانه bachehayemasged.ir و سایت qurantv.ir/qbesharat در این طرح‌ها و جشنواره‌های مختلف شرکت و نسبت به انتخاب رشته و بارگذاری آثار اقدام کنند.

 

تشرینی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی در کانون های مساجد را شناسایی، جذب و تقویت علاقه مندان و دوستداران قرآن دانست و خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری مساجد در این راستا از ظرفیت جشنواره‌ های قرآنی و شرکت در آنها نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می ‌کند.

کد خبر 1079135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha