فعالیت ۱۴ کانون فرهنگی و هنری مزین با نام امام علی(ع) در ایلام

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه ۱۴ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان ایلام به نام مطهر حضرت علی(ع) مزین هستند، گفت: ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی ایلام فعالیت دارند.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق روستایی و شهری استان ایلام فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری امروز به شبکه گسترده ای برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد با ارائه فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی تبدیل شده اند، ابراز کرد: یکی از برنامه های مهم کانون های مساجد برگزاری و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در مناسبت های مذهبی به ویژه در اعیاد و میلاد ائمه اطهار(ع) است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سیعد غدیر برنامه های متنوعی فرهنگی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و به ویژه کانون های الغدیر و غدیر شهرستان آبدانان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه ۱۴ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان ایلام به نام مطهر حضرت علی(ع) مزین هستند، ابراز کرد: ۵ کانون در ایلام، ۳ کانون در آبدانان، ایوان ۱ کانون، چرداول ۱ کانون، دهلران ۳ کانوان و سیروان ۱ کانون با نام حضرت علی(ع) مزین است.

 

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع پرتوی از فضایل امیر مومنان حضرت علی(ع)  در سطح کانون های  فرهنگی و هنری مساجد استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، تجلیل از فعالان طرح ملی فهما، هتزاز پرچم متبرک حرم  مطهر حضرت علی(ع) در سطح مراسمات کانون های مساجد در دهه امامت و ولایت و  توزیع بسته های غذایی و معیشتی در سطح مناطق محروم استان از جمله برنامه هایی است که به مناسبت عید غدیر خم در سطح استان برگزار می شود.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: همچنین برنامه های فرهنگی و هنری در سطح فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با فعالیت مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای تبیین واقعه غدیر در بین نسل جوان با محوریت ائمه جمعه و جماعات در آستانه عید غدیر اجرا می شود.

کد خبر 1079397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha