مساجد به جای زرق و برق دنیوی به جاذبه معنوی نیاز دارند

آیت الله عابدینی گفت: عمران و آبادانی مسجد به زرق و برق دنیوی نیست بلکه جاذبه معنوی آن مهم است؛ آن چیزی که مسجد را توام با جاذبه معنوی می‌کند هم یاد و ذکر خداوند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جمع مردم در مسجد حضرت جوادالائمه (ع) قزوین بیان کرد: مساجد باید به نام خداوند فعالیت کنند به طوری که در قران کریم آمده است وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا (18سوره جن)، بنابراین همه باید از مسجد انتظار عبودیت و بندگی داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دامنه عبودیت بسیار وسیع است و خداوند می‌ فرماید که من شما را جز برای عبادت نیافریدم به این معنی که همه افراد در هر کسب و کاری به یاد خداوند باشند، به عنوان مثال کشاورزی که با وضو و با معرفت الهی اقدام به کشت و کار می‌کند، درواقع در حال عبادت خداوند است و این مهم با همه مشاغل توام است.

 

وی عنوان کرد: وقتی که ما عبادت کردیم خداوند به جای مال به ما رزق عطا می‌کند، در بسیاری از مواقع مال، وبال گردن انسان می‌ شود و برای انسان ایجاد زحمت کرده و آرامش انسان را سلب می‌ کند.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: در آیات و روایات آمده است که خداوند به آن چیزی که وسعت می‌دهد، رزق است، خداوند می فرماید من شما را برای عبادت آفریدم و در قبال تأمین رزق و روزی مومنین هم می ‌فرماید که ما أُرِيدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ وَ ما أُرِيدُ أَنْ يُطْعِمُونِ (57 ذاریات) یعنی مومنین نباید غصه رزق را بخورند چراکه همه امور در دست خداوند است.

 

وی اعلام کرد: آنچه که امیرالمومنین(ع) داشت، رزق بود و آنچه که معاویه داشت، مال بود؛ اکنون هم کسانی که مال‌اندوزی می‌کنند به قارون تشبیه می‌شوند، آنچه که حضرت موسی(ع) داشت، رزق و برکت بود و هنوز هم ادامه دارد اما آنچه که نمرود داشت، مال دنیوی بود که از بین رفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: باید از خداوند طلب رزق کنیم چراکه از همین رزق مستضعفان هم بهره‌مند می‌شوند، بنابراین بر اساس آیه قرآن کریم کسی که برای آخرت خود کشت و کار می‌کند هم ما روزی او را افزون می‌کنیم اما کسی که برای دنیای خود تلاش کرده و توجهی به اخرت ندارد اندکی از دنیا نصیب او می‌شود و در آخرت چیزی ندارد.

 

وی خاطر نشان کرد: مسجد باید آباد باشد به طوری که خداوند در سوره توبه می ‌فرماید کسانی که ایمان واقعی به خدا و آخرت داشته باشند، می‌توانند مساجد را آباد کنند.

 

آیت الله عابدینی گفت: عمران و آبادانی مسجد به زرق و برق دنیوی نیست بلکه جاذبه معنوی آن مهم است؛ آن چیزی که مسجد را توام با جاذبه معنوی می‌کند نیز یاد و ذکر خداوند است، امام علی (ع) در نامه 31 فرمود فرزندم دلت با یاد خدا آرام می‌شود؛ بنابراین هر که دلش با نام و یاد خدا عجین شود می‌تواند مساجد، محلات و شهرها و حتی دنیا را هم آباد کند.

 

وی اظهار کرد: کسانی که اهل ذکر و تقوا هستند به فرموده امیرالمومنین(ع) دنیا در برابر دیدگانشان کوچک شمرده می‌شود چراکه خداوند با همه عظمت در وجود آنها تجلی می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امام راحل هم نمونه کامل انسانی است که دلش به ذکر زنده شد بنابراین نتوانست قانون کاپیتولاسیون را بپذیرد؛ در حالی که برخی دانشمندان و شخصیت‌ها هم در آن زمان این قانون را دیدند و شنیدند اما بی ‌تفاوت بودند ولی غیرت امیرالمومنینی در وجود امام خمینی(ره) بود که در برابر آن ایستاد.

 

وی تاکید کرد: امروز ملت ایران مایه تحقیر آمریکا شده‌اند و در زمان انقلاب هم آمریکایی‌ها 2 بار اذعان کردند که خمینی ما را زیرپا گذاشت و تحقیر کرد؛ بنابراین انسانی که دلش به یاد خدا زنده شد می‌تواند ملت‌ها را زنده کند.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک انسان نمونه که دلش به یاد خداوند زنده شد هم توانست کشورهای منطقه را زنده کند و به برکت سلیمانی‌ها و سید حسن نصرالله‌ها نیز غزه زنده شد و یمن روی پای خود ایستاده است.

 

کد خبر 1141377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha