مواجه نظام اسلامی با استکبار؛ روشن و بدون وابستگی است

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه استقلال نظام اسلامی قدرت حرف زدن در مقابل دشمن را به ما می دهد گفت: جمهوری اسلامی کامل ترین مواجهه با استکبار را داشته یعنی مقابله و مواجهه ما با استکبار، شفاف، روشن و بدون تعارف و بدون وابستگی بوده است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: امام(ره) در 15 بهمن 57 دولت موقت انقلاب را تعیین نمود. آقای مهندس مهدی بازرگان که چهره ای متدین و با سابقه مبارزاتی و دارای تجربه در نهضت ملی شدن صنعت نفت را داشت و از سوی شورای انقلاب برای نخست وزیری معرفی و پیشنهاد شده بود، با حکم امام خمینی (ره) به این سمت منصوب شد. امام خمینی (ره) در متن حکم به انتصاب وی تصریح کرده بود که او را بدون در نظر گرفتن روابط حزبی مأمور تشکیل کابینه برای تهیه مقدمات رفراندوم و برگزاری انتخابات نموده است. حضرت امام (ره) از مردم ایران درخواست کرد تا نظر خود را در مورد این انتخاب اعلام کنند. سراسر کشور با برگزاری راهپیمایی های گسترده به حمایت از تصمیم امام پرداختند.

 

روز 19 بهمن 1357 پرسنل نیروی هوایی در محل اقامت امام خمینی ره (مدرسه علوی تهران) با ایشان بیعت کردند. ارتش شاه در آستانه سقوط کامل قرار گرفته بود، پیش از این بسیاری از سربازان و درجه داران مؤمن ارتش با فتوای امام خمینی پادگان ها را ترک گفته و به صفوف ملت پیوسته بودند.

 

روز 20 بهمن همافران در مهمترین پایگاه هوایی تهران دست به قیام زدند. گارد شاهنشاهی برای سرکوب آنان گسیل شد. مردم به حمایت از نیروهای انقلابی وارد صحنه شدند. روز 21 بهمن پایگاه های پلیس و مراکز دولتی یکی پس از دیگری به دست مردم سقوط کردند. فرماندار نظامی تهران طی اطلاعیه ای ساعات منع عبور و مرور را به ساعت چهار بعد از ظهر افزایش داد. همزمان با آن بختیار جلسه اضطراری شورای امنیت را تشکیل داد و فرمان اجرای کودتای طراحی شده از سوی هایزر را صادر کرد. از سوی دیگر امام خمینی طی پیامی از مردم تهران خواست تا برای جلوگیری از توطئه در شرف وقوع، به خیابانها بریزند و حکومت نظامی را عملاً لغو کنند. سیل جمعیت زن و مرد و کودک و بزرگ به خیابانها ریخته و مشغول سنگربندی شدند. اولین تانک ها و تیپ های زرهی کودتاچیان به محض حرکت از پایگاه هایشان به وسیله مردم از کار افتادند. کودتا در همان آغاز با شکست مواجه شد. بدین ترتیب آخرین مقاومت های رژیم شاه در هم شکسته شد و صبحدم 22 بهمن خورشید پیروزی نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی و پایانی بر دوران دیرپای سلطنت شاهان ستمگر در ایران طلوع کرد. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام حمید اسماعیل پور، امام جمعه فردوی قم  به شرح زیر ارایه می شود.

 

مهمترین عنصر انقلاب اسلامی را توضیح بفرمایید؟

یکی از مهمترین عناصر یک انقلاب انگیزه مردم در برپایی انقلاب است و در انقلاب اسلامی می توانیم انگیزه مردم را به عنوان یکی از عوامل انقلاب تعریف کنیم که انگیزه مردم یک انگیزه دینی بود و بر تمام خواسته های دیگر این انگیزه قالب بود. این انگیزه معجزه انقلاب بود زیرا دین و اسلام توانست یک تغییر نگرش وسیعی را در سطح جامعه پدید آورد و مردمی که سال ها در حکومت پهلوی زندگی کرده بودند هرچند که جانمایه دینی را در وجود خود داشتند اما این حکومت در طول 50 سال تلاش کرده بود این رویه را تغییر بدهد اما در مدتی این نگرش تغییر کرد و همه مردم انگیزه دینی پیدا کردند و الحمدالله انقلاب به پیروزی رسید.

 

نگاه امپریالیسم به نظام اسلامی را توضیح بفرمایید؟

انقلاب اسلامی ایران در میان انقلاب های دیگری که با انگیزه های دیگر اتفاق افتاده است، معجزه دوم خود را نشان داد و آن این است که چهل و چند سال دوام آورد و علیرغم تمام هجمه ها که حتی یک لحظه از سر انقلاب و کشور به دور نبود و این دشمنی دشمنان در طول دوران چهل و چند ساله یک دقیقه از ما غافل نبود. با وجود این دشمنی ها انقلاب دوام آورد و مردم پای انقلاب ایستادند و الحمدالله امروز در سطح دنیا ما بزرگترین دشمن نظام سلطه هستیم. ما مهمترین مانع بر سر راه غارتگری امپریالیسم هستیم و اینها افتخارات بزرگی است که انقلاب اسلامی نصیب ما کرده است و به برکت خون شهدای انقلاب تاکنون ادامه یافته است.

 

جایگاه ایران بعد از پیروزی انقلاب را توضیح بفرمایید؟

 

جایگاه ایران بعد از پیروزی انقلاب در میان کشورهای دنیا از لحاظ آماری هر کس می تواند به آمار مراجعه کرده و آن را بررسی کند. در حوزه رفاه، آب، برق، سوادآموزی، پیشرفت های علمی و هر زمینه ای که افراد می توانند مراجعه کنند و اگر منصف باشند و معاند نباشند و دشمنی نکنند، منصفانه به روند پیشرفت کشور در طول 43 سال نگاه کنند و خودشان متوجه شوند که دستاوردهای فراوانی را انقلاب داشته است.

 

نشانه دیگری که ما در عرصه های بسیار مهم تکنولوژی دنیا پیشرفت داشته ایم، این است که آنها بدترین دشمنی خود را با پیشرفت های ما داشته اند و به این دشمنی خود اقرار می کنند یعنی دشمنان ما در صنعت هسته ای که به روزترین و مهمترین صنعت دنیا است، بیشترین دشمنی را دارند. شهدای هسته ای شاهد این دشمنی آنهاست و این امر نشان می دهد انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و هر کدام از حوزه های مورد نظر فعالیت های زیاد و دستاوردهای فراوانی را به ارمغان آورده است که از توان شمارش خارج است.

 

جایگاه ایران اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب را توضیح بفرمایید؟

موضوع دیگر اینکه مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ کردند. در مورد این بیانیه شاید یکی از نکات مهمی که ما باید به آن توجه کنیم، این است که ما در گام دوم انقلاب علاوه بر روند پیشرفتی که خواهیم داشت، مهمتر آن است که ضعف های خود را در گام اول برطرف کنیم تا بتوانیم گام دوم را قوی تر، مفیدتر و موثرتر برداریم. این موضوع بسیار مهم است تا تمام دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی خرد و کلان به این فکر باشند که ما در گام دوم یکی از موفقیت های بزرگ مان این باشد که ضعف های گام اول را نداشته باشیم. دشمنی ها در جای خود خواهد بود و الحمدالله ما بر تمام آنها فایق آمده ایم.

 

دشمن در مواجه با نظام اسلامی در کدام جبهه قرار گرفته است؟

دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی تمام خاکریزها و جبهه ها را امتحان کرده است و اکنون به جبهه رسانه رسیده است و در مکانی قرار دارد که گمان می کند در جبهه رسانه بر ما فائق می آید و می تواند نگرش مردم را تغییر دهد و در این عرصه تلاش های فراوانی می کند و هزینه های زیادی را به همراه بهره گیری از تخصص ها به کار می برد و از سوی دیگر دروغ پردازی، شایعه سازی، وارونه جلوه دادن افتخارات کشور، کوچک کردن موفقیت ها و بزرگ کردن ناکامی ها این امور در روند کاری دشمن قرار دارد و در عرصه رسانه با این شیوه تلاش می کند تا بتواند نگرش افراد مخصوصا نسل جوان را عوض کند.

 

نسل جوان امروز تقریبا دو نسل بعد از انقلاب هستند و ما اکنون جوان 40 ساله مان نیز دوران انقلاب را ندیده است و چه برسد به جوان 20 یا 25 ساله که دوره ای از تاریخ را پشت سر گذاشته است.

 

برای مقابله با دشمن در مواجه با جبهه رسانه چگونه باید عمل کنیم؟

برای فائق آمدن بر این جبهه رسانه ای دشمن یکی از اقدامات بسیار مهم استفاده از خود این ابزار رسانه است. متاسفانه ما در حوزه رسانه در تکرار و اصرار بر انتشار موفقیت ها و واقعیت های انقلاب و کشور قبل و بعد از انقلاب در این امر مقداری کوتاهی کرده ایم و باید بیشتر راجع به آن کار کنیم تا نسل جوان واقعیت ها را بداند.

 

موضوع مهم این است که اگر واقعیت ها دانسته نشود طبیعتا مطالب غیر واقعی جای آن را می گیرند که می تواند در فضای رسانه و اذهان عمومی و افکار مردم باشد.

 

جایگاه ایران در میان کشورهای اسلامی را توضیح بفرمایید؟

 

الحمدالله انقلاب اسلامی در میان کشورهای اسلامی تبدیل به ام القرای کشورهای اسلامی شده است، محور مقاومت و تمام مسلمانان دنیا مخصوصا جهان اسلام چشم امیدشان به نظام جمهوری اسلامی است و علت آن این است که ما بهترین و موثرترین و کامل ترین مواجهه با استکبار را داشته ایم یعنی مقابله و مواجهه ما با استکبار یک مقابله و مواجهه شفاف، روشن و بدون تعارف و بدون وابستگی بوده است. استقلال ما این قدرت را به ما داده است که در مقابل دشمن بتوانیم حرف بزنیم و کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان همه به این نکته توجه دارند و به این جهت است که رهبر ما و کشور ما در میان کشورهای اسلامی اکنون به عنوان نقطه امید تمام ملت های مسلمان و بلکه آزاده جهان است تا بتوانند از سلطه نظام سلطه رهایی یابند یعنی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ایران با رهبری امام (ره) و هدایت های رهبر انقلاب مدلی است برای تمام کشورها که خود را از نظام سلطه رهایی ببخشند.

 

متاسفانه در سطوح پایین نظام جمهوری اسلامی دچار ضعف هایی هستیم و شاهد برخی وادادگی ها هستیم و در برخی از برهه های زمانی امیدهایی را به دشمن داده ایم و آنها امید یافتند که بالاخره می توانند در مواردی نفوذ یابند و ما را از اهداف اصلی خود بازدارند اما کشور جمهوری اسلامی با توجه به تشکیل محور مقاومت در 10 سال گذشته و رشادت های شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم الحمدالله اهداف بسیار شوم آمریکا در منطقه را ناکام گذاشت و تبدیل به ام القرا و نقطه امیدی برای کشورهای اسلامی شده است.

 

کد خبر 1144158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha