مجلس خبرگان در جهت کاربردی شدن مفاهیم غنی اسلام بیشتر تلاش کند

حجت الاسلام دیرباز با بیان اینکه مجلس خبرگان در جهت کاربردی شدن مفاهیم غنی اسلام بیشتر تلاش کند، گفت: مجلس خبرگان با استفاده از قرآن کریم و سنت نبوی و معارف اهل بیت علیهم السلام برای این مسایل نو پدید و چالش های جدید، راه حل های جدید ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری امروز (چهارشنبه ۱۸ اسفند) در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه رفیع مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی و حضور علمای برجسته در این مجلس گفت: مجلس خبرگان رهبری می تواند در جهت کاربردی شدن مفاهیم غنی اسلام و وارد شدن آنها به صحنه اجتماع و زندگی بیشتر تلاش کند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهای قبلی ایشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری، افزود: مجلس خبرگان رهبری باید به طور مستمر میزان دستیابی انقلاب اسلامی به اهداف خود را رصد کند. در این زمینه هیأت اندیشه ورز کارگروه های متعددی تشکیل داده و دستاوردهای خوبی داشته اشت.

 

حجت الاسلام دیرباز که در نهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری سخن می گفت افزود: برای نظام اسلامی به مرور زمان مسایل و چالش های جدیدی پیش می آید و انتظار می رود اعضای مجلس خبرگان رهبری با استفاده از قرآن کریم و سنت نبوی و معارف اهل بیت علیهم السلام برای این مسایل نو پدید و چالش های جدید، راه حل های جدید ارائه کند.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش تأثیرگذار نخبگان حوزوی و دانشگاهی در حل مشکلات جامعه، اضافه کرد: اگر چه اعضای مجلس خبرگان رهبری با توجه به جایگاهی که دارند در ارتباط مداوم با جامعه نخبگانی هستند اما لازم است این ارتباط نهادینه و سازمان یافته شود.

 

حجت الاسلام دیرباز در پایان با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تأثیرگذاری آن بر فرهنگ جامعه، بر لزوم چاره اندیشی برای معضلات فضای مجازی تأکید کرد و تقویت زیرساخت پیام رسان های داخلی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را از جمله راه کارهای حل معضلات فضای مجازی بر شمرد.

کد خبر 1155968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha