ایلام می تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود/  تبلیغ مردمی بهترین و کامل ترین نوع تبلیغ دینی است

حجت الاسلام نجفی با با بیان اینکه استان ایلام می تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود، گفت: اتاق وضعیت فرهنگی در استان ایلام با مشارکت دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در راستای بهبود وضعیت فرهنگی تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، عصر امروز( ۲۲ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های متعددی در حوزه های فرهنگی و دینی از جمله اربعین حسینی به عنوان کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است.

 

حجت الاسلام« محمدعلی نجفی» با بیان اینکه حدود ۵۰ مبلغ دینی در ایام اربعین امسال ساماندهی شده بود، افزود: برگزاری مراسمات دینی و خدمت به زوار در خیمه ها و موکب های اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی، استقبال و پذیرایی از زوار اربعین حسینی، تبلیغ دینی و بیان احکام اسلامی و ارائه خدمات فرهنگی از جمله خدمات مبلغان مذهبی مستقر در مرز مهران در ایام اربعین سال جاری بوده است.

 

وی ابراز کرد: یکی از رویکردهای جدید سازمان تبلیغات پیوست خدمات اجتماعی  در امر تبلیغ است، ابراز کرد: به طور قطع حضور طلاب در کنار اقشار اثر بخش مردمی از جمله نیروهای جهادی که در مواقع حساس پای کار می آیند، نقش مهمی در راستای تبلیغ شعائر دینی دارد و در این صورت ارتباط وسیع تری بین مردم و طلاب ایجاد شده و انتقال مفاهم دینی به شکل بهتری انجام می شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: تلاش می شود فعالیت های تبلیغات اسلامی در حال حاضر با رویکرد تحولی انجام شود که روحانیون و مبلغان با یک روحیه مضاعف و انگیزه بیشتری فعالیت کنند و این امر با حضور طلاب در ایام اربعین حسینی به نمایش گذاشته شده است، در حوزه دانش آموزی نیز فعالیت برای دانش آموزان و نسل جوان یکی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی است و جشنواره دانش آموزی تئاتر «آئین سبز» در استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ مدرسه در جشنواره تئاتر آئین سبز شرکت کردند، یادآور شد: برگزاری این جشنواره با استقبال بسیار خوب مواجه شد و یکی از ثمرات این جشنواره  این بوده است که استعدادهای زیادی در حوزه تئاتر دانش آموزی در استان با همت کارشناسان و متخصصین این حوزه شناسایی شده است.

 

وی تصریح کرد: آموزش مداحی به نواجوانان با حضور میثم مطیعی نیز یکی دیگر از برنامه های این سازمان در استان بوده است که با همکاری کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی استان این فعالیت برگزار شد و با تلاش دوستان ۲۶۰ نفر در کلاس مداحی با عنوان«نغمه بهشتی» ثبت نام و یک دوره ۱۲ جلسه به صورت مجازی با حضور این دوستان برگزار شد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه نیمی از جامعه ما را خواهران و بانوان تشکیل می دهند و آن طور که باید از توانمندیاین قشر در جامعه و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی استفاده نشده است، گفت: اجرای طرح «هفت آورد» و «رفیقانه» از  برنامه های حوزه بانوان بوده است که به نوعی در این فعالیت ها، کنشگری اجتماعی در قالب رویدادهای فرهنگی و اجتماعی تعریف شده و در حوزه سبک زندگی و افزایش جمعیت نیز برنامه هایی با حضور بانوان برگزار شد.

 

حجت الاسلام نجفی با اشاره به برگزاری همایش تبلیغ گفتمان ساز با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی  استان، افزود: یکی از رویکردهای دیگر سازمان تبلیغات در حوزه تبلیغ این است گفتمان ساز و جریان ساز باشد و تبلیغ بین مردم تبدیل به گفتمان شود  که این رویکرد در استان آغاز شده است و تلاش می شود در این فعالیت ها،  تبلیغ با رویکرد گفتمان ساز  برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه تعداد روحانیون مستقر در سطح استان نزدیک به ۲ برابر شده است، گفت: در نگاه جدید  برای استقرار طلاب و روحانیون در مناطق محروم، با مفهومی با عنوان امام روستا مواجه هستیم، اعتقاد داریم که طلبه و روحانی ما وقتی می تواند موفق شود که در همه حوزه های مورد نیاز مردم وارد شده و منشا خدمات شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه ساماندهی ائمه جمعه یکی دیگر از فعالیت های این نهاد در استان است، یادآور شد: روحانیون و طلابی که به مدارس و مساجد اعزام می شوند همراه یا آموزش و نظارت ساماندهی شده است و این موضوع هم اکنون از وضعیت مطلوبی در استان برخوردار شده است.

 

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه در سه ماهه اخیر ۱۳ مسجد در شهر ایلام دارای امام جماعت شده اند، یادآور شد: هیئت های مذهبی فعالیت شان در ایام فاطمیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی رو به رونق بوده است و بیش از ۹۰ درصد هیئت های ما پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسمات رعایت کردها ند..

 

وی ابراز کرد: واحد شهدای سازمان تبلیغات در استان راه اندازی شده و اولین مرکز روایت گری حاج قاسم سلیمانی در سازمان تبلیغات اسلامی استان ایجاد شده و  همچنین ۲ دوره آموزش روایت گری راهیان نور ویژه  مناطق عملیاتی استان برگزار شده است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام می تواند به قطب گردشگری مذهبی با توجه به پتانسل مناطق عملیاتی و یادمان های دوران دفاع مقدس تیدبل شود، گفت: اجرای فعالیت های متناسب با اقتضائات زیست بوم یکی دیگر از رویکردهای سازمان تبلیغات است که بر این اساس برنامه ها به صورت بومی برگزار شود.

 

حجت الاسلام نجفی با اشاره به اینکه ۸۴۵ هیئت مذهبی در استان ایلام ثبت شده است و حدود ۹۰۰ مداح نیز به صورت رسمی مجوز فعالیت دارند، بیان کرد: یکی دیگر از رویکردهای سازمان تبلیغات نیز کار فرهنگی با نگاه مهندسی شده و حساب شده است و بر این اساس ارزیابی کار تبلیغی بر اساس اثربخشی مبدانی سنجیده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، قرارگاهی با همکاری حوزه علمیه استان راه اندازی شده که نقش هماهنگی و ایجاد انگیزه و تزریق محتوا را دارد و مردمی سازی تبلیغ یکی از رویکردهای سازمان تبلیغ است و  هر کسی که می تواند اثرگذاری دینی داشته باشد در واقع مبلغ دینی است.

 

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه حدود ۲۵۰روحانی در سطح استان ایلام در امر تبلیغ مشارکت دارند و حدود ۱۰۰ مبلغ به صورت مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در ارتباط هستند، ابراز کرد: ما اعتقاد داریم که سازمان تبلیغات در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار می تواند موثر باشد و حضور طلاب در مناطق روستایی، حاشیه شهرها در ارزیابی انجام شده بسیار ارزشمند و موثر بوده است.

کد خبر 1157344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha