هنرمند واقعی از دین خدا و خاک کشورش دفاع می کند

آیت الله عابدینی گفت: هر کس با خداوند سبحان مخالف کرده و در برابر خدا و دین خدا بایستد، عاقل نیست و حال برخی با این عنوان که هنرمند هستند برخی کارها می کنند در حالی که اینها هنرمند نیستند و هنرمند واقعی از شرف ملت دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۳ خرداد) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب قرار داریم و این ایام را تسلیت می گوییم.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: بعد از امام بزرگوار خداوند متعال، رهبری مقام معظم رهبری را عنایت کرد تا بعد از امام راحل، جانشینی شایسته و صالح این انقلاب را رهبری و هدایت کند.

 

وی افزود: زمانی که امام خمینی (ره) از دنیا رفتند مجلس خبرگان تشکیل شد تا تکلیف رهبری امت را بعد از امام راحل مشخص کنند، البته امام خمینی (ره) قبل از وفات شان در خصوص مناسب بودن مقام معظم رهبری برای این جایگاه، جملات متعددی را با ادبیات مختلف بیان کرده بودند.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به پیشرفت انقلاب اسلامی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان امام را دستگیر کرده و با تبعید ایشان حتی بردن نام امام را ممنوع کرده بودند و در واقع تصور می کردند با این کار می توانند جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند.

 

وی تأکید کرد: دشمنان باید از گذشته درس بگیرند و بنگرند این همه فتنه ها و نیرنگ هایی که در طول تاریخ داشتند به کجا رسیده است و خداوند متعال فرموده آنها تلاش می کند نور الهی را در عالم خاموش کنند و امروز چنین تلاشی را در رسانه ها و با قلم ها و فیلم های مستجهن می بینیم.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آنها فکر می کنند با چنین کارهایی می توانند به اهداف شوم خود دست یابند و راه به جایی ببرند اما خداوند متعال اراده کرده نور الهی را کامل کند و این نور خاموش شدنی نیست.

 

وی گفت: خداوند سبحان اراده کرده که همه جهان پای دین او باشند و خداوند متعال فرموده است آن کسانی که در برابر دین ابراهیمی و ارزش های الهی قیام می کنند، عاقل نیستند بلکه سفیه هستند و نمونه از این سفاهت را هم در جسارت به ساحت مقدس امام رضا (ع) شاهد بودیم.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: انسان عاقل با دروغ و شرک میانه ای ندارد و به دشمنان خدا تکیه نمی کند، صدام با تکیه کردن به آمریکا و اروپا در آتش آنها سوخت و این امر نتیجه مخالف با پروردگار عالم است.

 

وی اعلام کرد: هر کس با خداوند سبحان مخالف کرده و در برابر خدا و دین خدا بایستد، عاقل نیست و حال برخی با این عنوان که هنرمند هستند برخی کارها می کنند در حالی که اینها هنرمند نیستند و هنرمند واقعی از شرف ملت دفاع می کند.

 

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: هنرمند واقعی کسی است که در هشت سال دفاع مقدس مجاهدت کرد و جان خود در دفاع از دین خدا و خاک کشورش فدا کرد و هنرمند واقعی پدران و مادران شهدا هستند.

 

وی گفت: البته همه هنرمندان هم اینگونه نیستند و ما هنرمندانی داریم که عاقل، مومن و فهیم بوده و برای چنین هنرمندان احترام قائل هستیم ولی آنها که به جای هنرمندان نشسته و به ملت خیانت کرده و خادم استکبار و صهیونیست ها هستند اینها جایگاهی ندارند و برای جسارتی که به ساحت امام رضا (ع) کرده اند باید تنبیه شوند.

 

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به اقدام نیروی دریایی سپاه در توقیف ۲ کشتی یونانی یادآور شد: این اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اقتدار و عزت کشور ما را در عرصه دریایی به جهانیان نشان داد و این اتفاق درس عبرتی برای دشمنان است تا از اینگونه اقدامات بپرهیزند.

 

کد خبر 1182218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha