پیچیدن شمیم عطر رضوی در استان ایلام

کاروان زیر سایه خورشید که شامل جمعی از خادمان بارگاه ثامن الائمه (ع) است هر ساله در دهه کرامت به سراسر کشور سفر می‌کنند تا پیام رسان مهر و عطوفت آقا امام رضا (ع) باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، همزمان با دهه مبارک کرامت، کاروان زیر سایه خورشید حرکت خود را در استان ایلام آغاز کرده تا جای جای استان را با شمیم معطر رضوی عطرآگین کند و دل‌های عاشقان را به حرم آسمانی حضرت رضا (ع) گره بزند.

 

کاروان زیر سایه خورشید دل‌های عاشقان هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت را روانه‌ی کوی دوست کرده و خدام حرم رضوی عطر خوش شمس الشموس را برایمان به ارمغان آورده‌اند.

مردم استان ایلام به خصوص در نقاط محروم، عاشق و دلداده بی ریای اهل بیت (ع) به خصوص آقا امام رضا (ع) هستند و حضور کاروان زیر سایه خورشید در جمع آنها ضمن ادخال سرور و شادی در دل‌های مردم مناطق، موجب التیام و مرهم دردها و آلام مردم رنج دیده و زحمتکش می‌شود.

 

خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب این کاروان و با حمل بیرق متبرک رضوی، فضایی خوش آکنده از عطر رضوی را در استان های مختلف کشور ایجاد کرده و مهمان عاشقانی می شوند که  زمینه سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر از نزدیک برایشان فراهم نشده است.

 

این کاروان با حضور در هر استان با در دست داشتن پرچم متبرک امام رضا(ع)  در برنامه‌های مختلف شرکت کرده و بسته های فرهنگی و تبلیغی از قبل آماده شده را در میان مخاطبان جشن های زیرسایه خورشید توزیع خواهند کرد.

 

استقبال پرشور مردم ایلام از ورود کاروان سایه خورشید

هواپیمای حامل کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) روز گذشته از طریق فرودگاه شهدای ایلام، بر زمین نشست و سفیران امام مهربانی‌ها از سوی عاشقان امامت و ولایت مورد تکریم و استقبال قرار گرفتند.

 

این سفر معنوی از روز یکشنبه ۱۵ خردادماه آغاز و تا روز شنبه (۲۱ خردادماه) ادامه خواهد داشت و خُدام حامل پرچم متبرک رضوی با حضور در ۱۲ شهرستان استان، جای جای این دیار ولایتمدار (عروس زاگرس) را با عطر رضوی معطر خواهند ساخت.

 

حضور در گلزار شهداء، دیدار با خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران، عیادت از بیماران، حضور در ندامتگاه و دیدار با مددجویان، حضور در جشن‌های مردمی، محلی، شهرستانی و استانی، دیدار با فعالان فرهنگی و قرآنی، حضور در جشن بزرگ میلاد حضرت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و …، از جمله برنامه‌های چند روزه خُدام بارگاه منور رضوی در سطح استان ایلام است.

 

دیدار با امام جمعه ایلام

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار با خدام حرم مطهر رضوی، با خوش آمدگویی به خدام حرم مطهر امام رضا (ع) به این استان، اظهار کرد: نگاه ما به عنوان شیعه ائمه اطهار (ع) این است که همه ما تلاش می‌کنیم که با امام معصوم (ع) ارتباط برقرار کنیم و متوسل به ائمه اطهار (ع) می‌شویم اما این ارتباط یک ارتباط دو طرفه است.

 

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» بیان کرد: انسان وقتی قدمی برای ائمه معصوم (ع) بر می‌دارد، مشمول لطف و نظر ائمه اطهار (ع) می‌شود، امروز باید تلاش کرد که فرهنگ و سیره ائمه اطهار (ع) در بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تبیین و نهادینه شود که بهترین الگو و سرمشق برای زندگی، است.

 

استقبال از کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان هلیلان

به مناسیت دهه کرامت شهرستان هلیلان در روز دوشنبه میزبان خدام حامل پرچم متبرک رضوی است.

«رسول کوچکی» مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان هلیلان  در این خصوص اظهار کرد: علاوه بر حمل پرچم متبرک رضوی ویزه برنامه‌هایی به مناسبت جشن ولادت آقا امام رضا (ع) با حضور خادمین و ارادتمندان آقا امام رضا (ع) در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر کهره برگزار خواهد شد.

 

دیدار با خانواده‌ای شهدا، توزیع اقلام تبرکی بین مردم، دیدار با فعالان قرآنی از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی در شهرستان است.

 

وی استقبال مردم فهیم و ولایت مدار شهرستان هلیلان از کاروان زیر سایه خورشید و حضور در این مراسم معنوی را حاکی از عشق و ارادت مردم ولایتمدار شهرستان به خاندان عصمت و طهارت دانست و افزود: قطعاً حضور با شکوه دوستداران اهل بیت علیهم السلام در این مراسم پاسخ قاطعی به حامیان سازندگان، کارگردانان، بازیگران و دست اندرکاران فیلم موهن «عنکبوت مقدس» خواهد بود و میزان عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس آقا امام رضا (ع) به نمایش خواهند گذاشت.

 

شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) شهر ایلام با عطر رضوی معطر شد

همچنین صبح امروز و با حضور سفیران حامل پرچم متبرک حرم حضرت آقا علی ابن موسی الرضا (ع)؛ شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) شهر ایلام با عطر رضوی معطر شد.

 

در این شیرخوارگاه که توسط احدی از خیرین نیک اندیش ساخته شده و تحت نظارت و حمایت بهزیستی استان ایلام است، ۱۲ کودک و نوجوان بی سرپرست اسکان دارند.

در جریان این دیدار، با عنایت و مساعدت خیرین، خدام و کاروان زیر سایه خورشید، زمینه تشرف همه این عزیزان (۱۲ نفر) به حرم حضرت ثامن الحجج (ع) فراهم شد.

 

برنامه های کاروان سایه خورشید در ایلام

رئیس ستاد دهه کرامت و جشن های زیر سایه خورشید استان ایلام در این خصوص اظهار کرد: سفر معنوی خُدام حامل پرچم متبرک رضوی از طریق فرودگاه شهدای ایلام به دیار مرزدار و ولایتمدار ایلام آغاز شده است.

 

«محمدکریم رحیمی» با بیان اینکه این سفر معنوی از ۱۵ خردادماه آغاز و تا ۲۱ خردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: خُدام حامل پرچم متبرک رضوی با حضور در ۱۲ شهرستان استان، جای جای این دیار ولایتمدار(عروس زاگرس) را با عطر رضوی معطر خواهند ساخت.

 

وی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران، عیادت از بیماران، حضور در ندامتگاه و دیدار با مددجویان، حضور در جشن های مردمی، محلی، شهرستانی و استانی، دیدار با فعالان فرهنگی و قرآنی، حضور در جشن بزرگ میلاد حضرت آقا علی ابن موسی الرضا(ع) و ...، از جمله برنامه های چند روزه خُدام بارگاه منور رضوی در سطح استان است، تصریح کرد: همه معاندان و دشمنان اهل البیت عصمت و طهارت(س) باید بدانند که عشق و ارادت مردم ایران و استان ولایتمدار ایلام به خاندان عصمت و طهارت پیوندی ناگسستنی است و هیچگاه ذره ای از میزان محبت و ارادت مردم به این خاندان کم نخواهد شد.

 

رحیمی تأکید کرد: انشاءالله مردم فهیم و ولایتمدار استان ایلام با استقبال کم نظیر خود از خدام بارگاه منور رضوی، پاسخ قاطعی به حامیان، سازندگان، کارگردانان، بازیگران و دست اندرکاران فیلم موهن«عنکبوت مقدس» خواهند داد و میزان عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) به نمایش خواهند گذاشت.

 

کد خبر 1182921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha