فعالیت ۶۰ درصد مراکز نیکوکاری در مساجد قزوین/ ۸ هزار خانوار زیرپوشش مراکز نیکوکاری هستند

فرهادی گفت: ۶۰ درصد مراکز نیکوکاری در مساجد با هدایت و محوریت امام جماعت اداره می شوند و وجود این مراکز در مساجد موجب شده تا مردم اعتماد بیشتری در کمک به نیازمندان داشته باشند.

«فرزاد فرهادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: به منظور ارائه خدمت به محرومان و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در میان آحاد جامعه، مراکز نیکوکاری راه اندازی شده است که در استان قزوین 167 مرکز نیکوکاری فعال داریم که این مراکز برای ما ارزشمند هستند و با راه اندازی این مراکز کار مردم به خود مردم واگذار شده است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین ادامه داد: مراکز نیکوکاری به صورت مشارکت داوطلبانه مردم در محله های مختلف ایجاد شده و افرادی که در این مراکز فعالیت دارند بدون حقوق و مزایا کار خیر انجام داده و از محرومان و نیازمندان دستگیری می کنند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به نحوه فعالیت این مراکز در سال گذشته پرونده مددجویان بالای 60 سال به این مراکز واگذار شد که اقدامات خوبی را در خدمت رسانی به این افراد داشتند.

 

فرهادی اعلام کرد: بیشتر مراکز نیکوکاری در مساجد فعال هستند به طوری که 60 درصد مراکز در مساجد با هدایت و محوریت امام جماعت اداره می شوند و وجود این مراکز در مساجد موجب شده تا مردم اعتماد بیشتری در کمک به نیازمندان داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: برنامه ای برای افزایش مراکز نیکوکاری در سطح استان وجود ندارد مگر اینکه مراکزی که غیرفعال هستند را حذف کرده و مرکز جدیدی را جایگزین کنیم البته اگر مسجدی متقاضی راه اندازی مرکز نیکوکاری باشد، مجوز لازم اعطا می شود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین خاطر  نشان کرد: ما در شهر قزوین 57 مرکز نیکوکاری داریم که خوشبختانه اقدامات خوبی را داشتند و نیازمندانی را زیرپوشش دارند و با کمک های خیران و نیکوکاری به نوعی حامی نیازمندان محله خود هستند که 8 هزار خانوار زیرپوشش مراکز نیکوکاری استان هستند.

 

کد خبر 1191714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha