برگزاری جشنواره تئاتر ئافره‌ت(زن) زمینه‌ساز تبادلات هنری است

آژیر گفت: برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت برای بانوان مهم بوده و تداوم آن می‌تواند زمینه‌ساز تبادلات هنری باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان عصر سه شنبه چهارم مرداد ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) اظهار کرد: بحث برگزاری جشنواره با عنوان زن از چند سال گذشته مطرح بوده تلاش براین بود که آغاز آن هم از استان فرهنگی کردستان باشد.

 

وی با بیان اینکه زن و هنر همیشه با هم در تعامل بوده و از هم تاثیرپذیری دارند، افزود: این تاثیر متقابل است و نمی‌توان هیچکدام را از هم جدا کرد.

 

آژیر یادآور شد: زبان هنر گویاترین و رساترین زبان است و اگر بخواهیم مطالبات، مشکلات و خواسته‌های زنان را با این زبان بیان کنیم باید هدف مشخص داشته باشیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اضافه کرد: زن تم مایه و موضوع آثار هنری و سینمایی زیادی است، اما باید تلاش شود زنان فقط موضوع نباشند بلکه متولی هم باشند که امید می‌رود این مهم مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره برای بانوان خیلی مهم است ابراز امیدواری کرد جشنواره با قدرت‌ تداوم داشته باشد به گونه‌ای که زمانی آن را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم و تبادلات هنری بیشتری داشته باشیم.

 

سامان احمدی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز با بیان اینکه جشنواره ئافره‌ت گام اول را تمام کرد و برای گام‌های بعدی نیازمند حمایت است، اظهار کرد: قطعا با اعتبارات اندک نمی‌توان این جشنواره را ادامه داد.

 

وی اعلام کرد: جشنواره ئافره‌ت (زن) نگاه انسانی به جامعه زنان را نشان می‌دهد و صفر تا صد رویداد را زنان برعهده داشتند و این جشنواره در تلاش برای پررنگ تر کردن حضور زنان و بیان آسیب‌ها از زبان آنان است.

 

فاتح بادپروا دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) هم در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه اعضای یک گروه تئاتر باید قبل از هر چیز مثل خانواده باشند، اظهار کرد: ۱۸ نمایش برای شرکت در این جشنواره معرفی شدند که بعد از داوری توسط هیات بازبین، ۶ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

 

بادپروا اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هنری قروه و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج محل اجرای ۶ نمایش راه یافته به این جشنواره بودند.

 

به گفته وی، داوری نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت(زن) بهار لطافتیان، تریفه کریمیان، حمیدرضا احمدی کردستانی، کورش احمدی و میدیا ذاکر بودند.

 

وی افزود: کردستان با برگزاری جشنواره‌های مختلف تئاتر در سطح بین‌المللی و ملی هم چون جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز و جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره و غیره توانایی خود در عرصه هنر و نمایش را نشان داده است.

 

کد خبر 1200019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha