آغاز سال تحصیلی جدید با حضور بیش از ۶۸۶ هزار دانش آموز

جنگی گفت: سال تحصیلی جدیددر استان آذربایجان غربی با حضور بیش از ۶۸۶ هزار دانش آموز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،«جواد جنگی»، امروز (۲ مهرماه)، در مراسم بازگشایی مدارس که در هنرستان دخترانه عاطفه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: سالتحصیلی جاری امروز با حضور بیش از ۶۸۶هزار دانش آموز و قریب به چهل هزار فرهنگی در بیش از ۶هزار مدرسه استان آغاز می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تحول در تمامی عرصه های فرهنگی و اجتماعی با تحول در آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

جنگی تصریح کرد: رسیدن به مراتبی از حیات طیبه که مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مقام معظم رهبری است، همواره نقشه راه نظام تعلیم و تربیت می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تمسک به آیات قرآن و فرمایشات ائمه اطهار و قانون اساسی در سایه تربیت شش ساحتی منتبطق بر سند تحول بنیادین در دستور کار قرار دارد و با توجه به محدودیت منابع آموزش و پرورش، تلاش مضاعف مسئولان و دانش آموز در راستای ادای دین به انقلاب اسلامی ضروریست.

جنگی گفت: سخت کوشی در امر تحصیل و احترام به والدین باید سرلوحه کار دانش آموزان در طول سال تحصیلی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۳ هزار دانش آموز کلاس اولی و ۲۵ هزار نوآموز پیش دبستانی امسال به جمع دانش آموزان استان اضافه شده‌اند، تاکید کرد: در سطح استان به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز داریم تا به میزان استاندارد کشوری برای حضور دانش آموزان در کلاس درس برسیم.

حواد جنگی با بیان اینکه ۴۰ هزار معلم و کادر آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان استان در مقاطع مختلف تحصیلی را بر عهده دارند، افزود: بین ۶ تا ۹ هزار نیروی انسانی برای امر آموزش در مدارس استان کمبود داریم که این کمبودها را با استفاده از نیروهای بازنشسته، جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، جذب از محل ماده ۲۷ و سرباز معلمان جبران کرده‌ایم.

معصومه نجفی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هم در این آیین گفت: فضای هنرستان بسیار مطلوب و انرژی دانش آموزان هنرستانی بسیار بالاست و مشارکت در این بخش بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اسناد بالادستی ما درباره مهارت آموزی و کارآفرینی تاکید دارد و ما در دوره ابتدایی هم اکنون سعی می‌کنیم این موارد را به دانش آموزان یاد دهیم تا بهتر نقش آفرینی کنند.

کد خبر 1218370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha