اهدای  ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد ملایر

خراسانی گفت: به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) ۱۱۰ مورد جهیزیه با اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر اهدا شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر«علی خراسانی » امروز در  مراسم اهدای 110 جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی ملایر گفت: این دومین رزمایش اهدای جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش در این شهرستان است که با کمک خیران و از منابع کمیته امداد تهیه و توزیع شد.

 

 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر افزود : در مرحله نخست ۶۴ سری جهیزیه و در مرحله دوم ۱۱۰ سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان زیرپوشش این نهاد اهدا شد.

وی با بیان اینکه اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان همدان است، ادامه داد: از تعداد ۵۵۰ فقره جهیزیه که به استان همدان تعلق گرفت، با پیگیری نماینده ملایر ۱۱۰ فقره به این شهرستان اختصاص یافت که تقریبا یک پنجم سهم استان مربوط به شهرستان ملایر بوده است.

 

مدیر کمیته امداد ملایر یادآور شد: مقرر شد پیرو مصوبات سفر رئیس جمهوری ۲ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به نوعروسان اهدا شود.

خراسانی ضمن تقدیر از همراهی سپاه ناحیه ملایر و بسیج سازندگی در حمل و نقل و تامین فضای لازم برای اهدای ۱۱۰ فقره جهیزیه، گفت: ارزش هر سری جهیزیه که شامل پنج قلم یخچال، تلویزیون، گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی است، طبق منابع دولتی ۲۲ میلیون تومان است که در بازار هزینه بسیار بالاتر از این رقم است.

 وی با بیان اینکه 27 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد ملایر در پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند افزود: طی دو مرحله امسال 174 مورد  جهیزیه پرداخت شده است.

خراسانی گفت: حدود 400 دختر در شرف ازدواج داريم و در راستای تامین جهیزیه همیشه خیرین و مردم در کنار این نهاد بوده‌اند.

 وی اضافه کرد: همچنین در صورت تامین منابع طبق سنوات گذشته کمک هزینه ازدواج نیز به پسران زیر پوشش این نهاد  را معمولا تا مبلغ ده میلیون تومان خواهیم داشت که البته بستگی یه تامین منابع خواهد بود.

 وی گفت: برنامه های مختلف از جمله کلا سهای مشاوره قبل از ادواج، سبک زندگی اسلامی،  تشویق به ازدواج مجدد برای بانوان زیر پوشش از برنامه های ما بوده است.

 

 

«هادی بیگی‌نژاد» نیز  تهیه و توزیع جهیزیه برای نوعروسان و نمونه‌های بارز اقدامات خیر و نیک را مانور عمل صالح دانست و افزود: زحمات زیدی کشیده شد تا این مانور عمل صالح به خوبی انجام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه عمل خوب و صالح را باید در جامعه گسترش داد، بیان کرد: نهضت خیر اهدای جهیزیه، احداث و نوسازی مسکن و امثال آن برای کمک به نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت باید همانند گذشته تداوم یابد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ملایر را در انجام کار خیر و نیک و وقف پیشتاز دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، همه باید از آنچه خداوند در اختیار ما قرار داده، انفاق کنیم، قبل از آنکه مرگ انسان فرا برسد.

بیگی‌نژاد یادآر شد: نمونه این کارهای خیر و خداپسندانه باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم ببینند که هنوز جامعه محور خیرات و اقدامات نیکوکارانه است.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده هیچ نوعروس پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه دراین شهرستان نداریم و تا پایان سال جهیزیه تحویل آنها خواهد شد.

 

علی اصغر فارسی نیز گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد انجام شد، ۶۸ واحد منزل مسکونی مددجویان از یکصد واحد که باید تا پایان سال تکمیل شود، با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در دست اجرا است و تا هفته بسیج افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد:: پنج واحد منزل مسکونی نیازمندان در هفته بسیج افتتاح و تحویل نیازمندان می‌شود و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای فروش کالا در هفته بسیج دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ سری جهیزیه تهیه و تحویل نوعروسان زیرپوشش با کمک حوزه‌های مقاومت سپاه شد که با کمک خیران تهیه و به نوعروسان اهدا می‌شود.

 

کد خبر 1225372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha