پاسخ به مسائل مردم در ادارات نباید به شیوه های سنتی و قبلی باشد

ملک شاهی گفت: اگر مسئله شناخته شود و افراد صاحب تجربه ادارات با مدل اندیشه ورزی برای آن راه حل بدهند فوراً مسئله پاسخ داده می شود و نارضایتی کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ فرهاد ملک شاهی، پنجشنبه(19 آبان) در اجلاسیه مجمع بسیجیان استان درباره شأن بسیج گفت: یک بسیجی مجسمه ارزش های الهی است که در قالب انسان به تصویر کشیده شده است.

 

 

رییس دانشگاه شهید مطهری بسیج با بیان اینکه اثر و برکت بسیج در انقلاب اسلامی بارها و به وضوح دیده شده است؛ افزود: وقتی با نگاه و تفکر بسیجی اقدام می شود یک نتیجه به دست می آید و آنگاه که با نگاه اداری و وظیفه ای اقدام می شود یک محصول دیگر به دست می آید.

 

 

وی ادامه داد: بسیج عبارت از مجموعه ای است که در آن پاک ترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی ملت و برای به کمال رساندن کشور جمع شدند و مجمع بسیج مداق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

 

ملک شاهی با تأکید بر لزوم ترسیم معماری در حوزه دانش و اشاره به اینکه حوزه علم هم معماری می خواهد تا به حداکثر دستاورد برسیم؛ افزود: معماری حوزه دانش چهار رکن دارد؛ اول نیازسنجی؛ نیازها یا ناظر به گذشته و حال است که ریشه آن عمدتاً یک گره و چالش است و یک دسته از نیازها ناظر به آینده است که چالش نیست بلکه مطلوبیتی در آینده است.

 

 

وی شاخص ها و اولویت ها را هم مورد تأکید قرار داد و افزود: نیازها عمدتاً با مؤلفه هایی چون داده های علمی، انسان های عالم، زمان مورد نیاز و هزینه) دسته بندی می شود و سپس باید به سراغ کلان پروژه و راه حل ها رفت.

 

 

رییس دانشگاه شهید مطهری بسیج با تأکید بر اینکه نظام دانشگاهی باید برای مسائلی که پیش می آید، فوری راه حل بدهد؛ ایجاد فرهنگ پاسخ علمی و دانشی دادن به مسائل جامعه را مهم خواند و گفت: شاید یکی از ریشه های بالا بودن نارضایتی از ادارات این است که راه حل های پاسخ به مردم و مسائل بدیع آنان، همان راه حل های سنتی و قبلی است اما اگر مسئله شناخته شود و افراد صاحب تجربه با مدل اندیشه ورزی برای آن راه حل بدهند فوراً مسئله پاسخ داده می شود و نارضایتی کاهش می یابد.

 

 

وی درباره اوضاع جاری کشور تصریح کرد: چند سالی است مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم ترکیبی دشمن مطالبی بیان کردند و تهاجم ترکیبی هوشمند، دفاع ترکیبی هوشمند هم می خواهد که مؤلفه های اصلی آن از همه ابزارها اعم از سیاسی، اقتصادی، علمی، امنیتی، دفاعی و ... است که در یک اتاق فکر با هم تنظیم می شوند و مثل سناریوهای بازی جنگ به صورت ترکیبی طراحی و با آنها بازی می شود و مؤلفه ها جابجا می شود تا ببینید اثرگذاری با کدام است.

 

کد خبر 1231102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha