جزییات صدور سند برای بناهای ساخته شده در اراضی دولتی استان لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: این واحدها توسط افراد مختلف به عنوان مسکونی یا تجاری ساخته و اعیانی هایی در آنها احداث شده است اما فاقد سند رسمی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  وحید کرم الهی امروز در جمع نیروهای یگان حفاظت اراضی و کارکنان راه و شهرسازی لرستان که باحضور رییس یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد،  در خصوص جزییات صدور سند برای بناهای ساخته شده در اراضی دولتی استان اظهار داشت: نوع نرخ گذاری این زمین ها مربوط به قبل و بعد سال ۹۴ است که این واحدها توسط افراد مختلف به عنوان مسکونی یا تجاری ساخته و اعیانی هایی در آنها احداث شده است اما فاقد سند رسمی هستند.

 

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی بر اساس بند "ک" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱در خصوص زمین های دولتی و اراضی تصرفی ساخته شده توسط مردم در سال های گذشته، موظف شده است این زمین ها را به متصرفان و بهره برداران واگذار کند.

 

کرم الهی ادامه داد: ملاک تشخیص زمان ساخت هم عکس های هوایی سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری و سازمان فضایی نیروهای مسلح خواهد بود و توسط کارشناسان رسمی داگستری مشخص می شود.

 

وی بیان کرد: قیمت گذاری برای اراضی با ساخت و سازت جاری، ارتباطی به زمان و سال احداث ندارد و به قیمت کارشناسی محاسبه می شود و افرادی که هم اکنون زمین دولتی بدون ساخت و ساز در اختیار دارند مشمول این قانون نمی شوند چراکه ملک در اختیار دولت و هرگونه ساخت و سازی در آن ممنوع است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: سهمیه یا هدفگذاری مشخصی تاکنون برای استان ها تعیین نشده است اما مردم می توانند در مرحله کنونی نسبت به معرفی واحد خود اقدام کنند تا جمع بندی نهایی صورت گیرد.

 

کد خبر 1239183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha