اغلب مساجد روستایی از حضور امام جماعت بی بهره اند

مدیر کل اداره اوقاف استان ایلام بی بهره ماندن بسیاری از مساجد این استان از حضور امام جماعت و قدمت و کهنگی مساجد را از مشکلات مساجد استان دانست و گفت: 70 درصد مساجد ایلام نیازمند بازسازی هستند.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اداره اوقاف استان ایلام با اشاره به این که اغلب مساجد روستایی از وجود امام جماعت برای اقامه نماز بی بهره اند به خبرنگار شبستان گفت: نبود روحانی به تعداد کافی در استان ایلام به عنوان دغدغه ای اساسی مطرح است. ائمه جماعات در سطح شهر ایلام و شهرستان های اطراف پراکنده و در نتیجه ائمه جماعات تنها در ایام تبلیغی و به صورت مقطعی بنا به نیات واقف از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به روستاها اعزام می شوند.


وی افزود: ساکنین بسیاری از مناطق محروم و دورافتاده در استان به دلیل عدم برخورداری از مسجد برای اقامه نماز به روستاهای هم جوار مراجعه می کنند و همین امر موجب به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای نمازگزاران می شود.
 

وی با تاکید بر این که 70 درصد از مساجد موجود در استان ایلام نیاز به بازسازی و احداث مجدد دارند، گفت: بسیاری از مساجد استان ایلام به دلیل قدمت و کهنگی از لحاظ ایمنی و حفاظت دچار مشکلات قابل توجهی هستند و برای پیشگیری از حوادث احتمالی نیاز به تخریب و بازسازی دوباره دارند.


مدیر کل اداره اوقاف استان ایلام با اشاره به جمعیت 650 هزار نفری استان توضیح داد: در حال حاضر 581 مسجد و حسینیه در سطح استان وجود دارد و به دلیل احساس نیاز مردم به برخورداری از مساجد بیشتر از سال گذشته ساخت و ساز 47 مسجد دیگر با اولویت مناطق محروم آغاز شد.


وی با بیان این که اغلب مشکلات مساجد استان ایلام به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات مالی جدی است، گفت: در بسیاری از مناطق، زمین های بسیاری برای ساخت و ساز مسجد وجود دارد اما اعتبارات ناچیزی که به مساجد تغلق می گیرد کفاف بهسازی مساجد را هم نمی دهد.
 

وی خاطر نشان کرد: شاید لازم است برای رفع معضلات مساجد، خیرین به کمک بشتابند تا آحاد مردم بتوانند از امکانات و کارکردهای متنوع مسجد برای گذران زندگی خود استفاده بهینه کنند.
پایان پیام/

 

کد خبر 140771

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha