مسابقات بین المللی قرآن جلوه گاه وحدت اسلامی است

نماینده مونته نگرو در مسابقات بین المللی قرآن کریم این میدان را بهترین فرصت برای ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی حول کلام وحی دانست.

 

اسماعیل هوسیج، شرکت کننده رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان این مطلب که این نخستین حضور نماینده این کشور در رقابت های ایران است، به خبرنگار شبستان گفت: مونته نگرو کشور کوچکی است با مذهب مسیحیت که بین 20 تا 50 درصد مردم آن مسلمان هستند.

وی با بیان این مطلب که در این کشور مکان خاصی برای فعالیت های حرفه ای قرآن وجود ندارد، اظهار کرد: مسابقات بین المللی قرآن ایران بی تردید یکی از بزرگترین میادین رقابتی در سطح جهان اسلام است.

 

هوسیج درباره تاثیر برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در بیداری جوامع اسلامی تصریح کرد: اینکه نمایندگان 70 کشور جهان با فرهنگ های مختلف، حول محور کتاب آسمانی در این مسابقات حضور یافته اند نشانگر تاثیر عمیق این فضای رقابتی بر وحدت اسلامی است.

شرکت کننده رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان این مطلب که همه ما در اینجا برای موضوعی واحد جمع شده ایم، عنوان کرد: پیگیری این رقابت ها در سال های بعد جزء کارهای اصلی من است و امیدوارم بتوانم بازهم در این رقابت ها شرکت کنم.

 

وی درباره سابقه آشنایی خود با ایران اسلامی یادآور شد: رشته تحصیلی من و تدریس تخصصی قرآن در پایتخت مونته نگرو زمینه آشنایی من با ایران و رهبری فرزانه آن را پیش از حضور در یان رقابت ها فراهم کرده بود.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از 28 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز شده و جمعه، دوم تیرماه همزمان با شام ولادت امام حسین (ع) به کار خود پایان می یابد.

پایان پیام
 

کد خبر 143174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha