حفظ نظم و امنیت اجتماعی راهی برای تداوم ارزش ها است

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: حفظ نظم و امنیت اجتماعی راهی برای تداوم ارزش های دینی و اعتقادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار کاظم مجتبایی (18 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی استان مرکزی برگزار شد، گفت: ارتقای امنیت اجتماعی در گرو تلاش همگانی و پایبندی به ارزش های اجتماعی و اعتقادی است.

 

وی با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی و اهمیت وجود پلیس در جامعه افزود: سبز پوشان نیروی انتظامی همواره آماده خدمت رسانی به مردم و برقراری نظم و امنیت در جامعه هستند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی با ارایه گزارشی از عملکرد سال جاری نیروی انتظامی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 61 هزار و 867 جرم مختلف در این استان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش یافته است.

مجتبایی با اشاره به اینکه بیشترین جرایم رخ داده در این استان مربوط به تصادفات رانندگی، نزاع و درگیری، مزاحمت و سرقت بوده است، اضافه کرد: بیشترین جرم های صورت گرفته با 42 درصد مربوط به شهرستان اراک و کمترین با یک درصد مربوط به شهرستان آشتیان بوده است.


وی همچنین از وقوع بیش از شش هزار و 804 فقره سرقت در استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: افزایش آگاهی در افراد جامعه به ویژه نسل جوان راهی برای کاهش جرایم است که نیروی انتظامی استان مرکزی تاکنون فعالیت خوبی در این راستا انجام داده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در ادامه از اجرای طرح نوروزی به همت سبز پوشان نیروی انتظامی استان خبر داد و افزود: این طرح از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین در محورهای مواصلاتی و نقاط مختلف استان با همکاری بیش از سه هزار نفر از نیروهای انتظامی و نظامی، 400 گشت خودرویی و موتوری و فعال سازی 50 پاسگاه سیار ادامه دارد.


سردار مجتبایی همچنین با اشاره به برخورد جدی با تخلفات حادثه ساز گفت: پلیس مخالف شادی و تفریح مردم نیست اما با افرادی که قصد سوء استفاده و ایجاد مزاحمت برای دیگران را داشته باشند، برخورد جدی می کند.


پایان پیام/

کد خبر 26155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha