مناسب سازی فضاهایی عمومی برای معلولان مورد توجه مسئولان باشد

خبرگزاری شبستان:مدیرکل بهزیستی استان مازندران، خواستار مناسب سازی فضاهایی عمومی برای رفع مشکلات معلولان در زمینه عبور و مرور و حضور در اماکن مختلف در جامعه از مسئولان شد.

روح الله ردایی، مدیرکل بهزیستی استان مازندران امروز(13آذر) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان ضمن گرامیداشت و تکریم روز جهانی معلولان خاطرنشان کرد:12 آذرماه برای اولین بار در سال 1992 میلادی از طرف مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولان معرفی شد.

 

وی افزود:این روز به معنای پاسداشت و تکریم از معلولان باید مورد توجه همگان و مسئولان مربوطه قرار گیرد.

 

ردایی با بیان اینکه از معلولان هم باید در تمام مراتب شهری و کشوری همانند دیگر مردم عادی استفاده شود، عنوان کرد: باید آگاهی سازی و معرفی معلولان در جامعه طوری تبیین شود که فرد معلول را دیگر به چشم یک ناتوان نگاه نکرد و مانند بقیه به زندگی عادی خود بپردازد.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه هنوز امکانات لازم برای معلولان استان مازندران آنطور که باید فراهم نشده است، تصریح کرد: معلولان از مبلمان شهری بسیار گله مندند، زیرا هنوز پله ها و پل های عابر پیاده متناسب با وضعیت معلولان ساخته نشده است.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:تاکنون درصد زیادی در خصوص پیشگیری از معلولیت و همچنین مشارکت همه مردم اعم از معلولان در امورات جامعه صورت گرفته است.

 

ردایی تصریح کرد: درصددیم تا اشتغال معلولان را به طور کامل محقق سازیم.

 

وی در پایان خواستار مناسب سازی فضاهایی عمومی برای تردد و انجام کارهای فرد معلول در جامعه توسط مسئولان شد و عنوان کرد: باید جامعه طوری عملیاتی شود که معلول دیگر ترس عبور از خیابان را نداشته باشد.


ردایی ادامه داد:مسئولان شهری در این زمینه باید خودشان را به جای معلولان قرار داده و برای رفع مشکلات آنان در زمینه عبور و مرور و حضور در اماکن مختلف، تسهیلات بیشتری را فراهم کنند.


وی با بیان اینکه معلولان با وجود داشتن مشکلات جسمی، دارای اندیشه‌های پویا هستند، اذعان کرد: شخصیت‌های برجسته و افتخارآفرینی در تاریخ ایران اسلامی بوده و هستند که با وجود معلولیت، بر تمام مشکلات غلبه کرده و در زمینه‌های گوناگون علمی درخشیده‌اند.


پایان پیام/

کد خبر 319803

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha