نمایشگاه عکس عاشورایی در اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه عکس عاشورایی در آستانه اربعین حسینی و با هدف ترویج فرهنگ حسینی در نگارخانه خطایی اردبیل گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، رامز نصیری صالح، سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل، پیش از ظهر امروز( 26 آذر) در مراسم اختتامیه مسابقه دانشجویی عکس عاشورایی و افتتاح نمایشگاه عکس عاشورایی، اظهار داشت: فرخوان جشنواره عکس دانشجویی عاشورایی از اوایل محرم انتشار یافته بود.


وی با بیان اینکه 63 عکاس با ارسال 746 قطعه عکس در این جشنواره شرکت کرده بودند، افزود: از بین این تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره 29 عکس انتخاب شده است که آثار منتخب از 26 آذر تا 29 آذر در نگارخانه خطایی اردبیل به نمایش عموم گذاشته می شود.


نصیری صالح با اعلام اینکه شش نفر از عکاسان منتخب جشنواره نیز جوایزی به رسم یادبود دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تفکر عاشورایی حیاتی‌ترین اندیشه‌ای است که به بالندگی جوان امروز را محقق می کند چراکه فرهنگ عاشورا زمینه سازی برای فرهنگ انتظار و فرج است.


سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی استان با همکاری حوزه‌ هنری، دانشگاه‌های اردبیل و سایر ادارات این جشنواره را برگزار کرده اند، عنوان کرد: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در جامعه باعث احیای فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت می شود.


ضرورت ایجاد دانشگاه امام حسین شناسی در استان اردبیل


در ادامه این مراسم منصور حقیقت پور نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه ایجاد دانشگاه امام حسین شناسی در استان اردبیل یک ضرورت است، گفت: لازم است که از ذخیره فرهنگ عاشورا در جهت بهره برداری اخلاقی و علمی در بین عموم مردم استفاده شود.


حقیقت پور، پایداری و استقامت ملت ایران را ناشی از مکتب و فرهنگ عاشورا عنوان و خاطر نشان کرد: باید با تحقیق و مطالعه در خصوص مکتب عاشورا ابعاد مختلف این فرهنگ را برای عموم مردم تبیین کرده و آن را به آیین نامه زندگی تبدیل کنیم.


گفتنی است؛ رضا زارع، نیما وقری مقدم و فیاض بهپور به عنوان عکاسان برگزیده معرفی شده و از بهروز جوادزاده رخشانی، عصمت رفیق‌نیا و کامل روحی با اهدای جوایزی تقدیر شدند.


پایان پیام/

 

کد خبر 324335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha