تاکید بر نهادینه شدن هر چه بیشتر تربیت دینی و اسلامی در جامعه

خبرگزاری شبستان: مسئول جامعه الثقلین اراک بر نهادینه شدن هر چه بیشتر تربیت دینی واسلامی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان تاکید کرد.

پیمان عین القضاتی، مسئول جامعه الثقلین و مدیر امور قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به اهمیت امر تربیت دینی و اسلامی در جامعه گفت: اگر این فرهنگ بیش از پیش نهادینه شود، جامعه بیشتر به سمت رشد و پیشرفت حرکت می کند.


وی ادامه داد: والدین نقش مهمی دراین راستا دارند و تنها نقش تامین معاش و مایحتاج خانواده بر عهده آنان نیست.


مسئول جامعه الثقلین اراک، ادامه داد: خانواده باید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده بعد از تولد فرزندان به ارائه آموزش های لازم در فرهنگ پذیری، تربیت و تحکیم خانواده، همسرگزینی و آگاهی از آسیب های موجود در جامعه نقش اساسی را ایفا می کند.


عین القضاتی در ادامه به نقش آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش و مراکز آموزشی نیز بعد از خانواده در راستای نهادینه شدن تربیت اسلامی و فرهنگ دینی دانش آموزان نقش موثری دارند.


وی اظهار کرد: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای جامعه هستند و باید آیین زندگی و آشنایی با مسایل خانواده، از مقاطع ابتدایی به دانش آموزان، آموزش داده شود.


عین القضاتی تصریح کرد: دانشگاه نیز با فعالیت های فرهنگی و دوره های آموزش تکمیلی می تواند گام موثری در شناخت هرچه بیشتر جوانان از تشکیل خانواده و همسرگزینی برداشته و این امر پسندیده را محقق کند.


این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش به نقش رسانه ها در آگاه سازی و تقویت و تشویق جوانان در امر ازدواج و تحکیم خانواده تاکید کرد و گفت: رسانه ها می توانند با فرهنگ سازی به تسهیل امر ازدواج بپردازند.
 

پایان پیام/

کد خبر 326287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha