متوسط درآمد اردبیل نصف میانگین کشوری است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با بیان اینکه نرخ بیکاری استان اردبیل بیش از نرخ بیکاری کشور است، گفت: علاوه بر این متوسط درآمد اردبیل نیز نصف میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، صبح امروز (7 دی) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه استان در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل، اظهار داشت: مراجعات مردمی و جذب سرمایه گذار جدید از مهمترین برنامه های اینجانب می باشد.


وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دولت اعتدال و امید، افزود: بعد از حماسه سیاسی الان نوبت به حماسه اقتصادی رسیده و تلاش مسئولان باید تحقق سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر بهبود معیشت مردم و افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه باشد.


استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل از دو جهت شاهد عقب ماندگی بوده است، عنوان کرد: علت اول این عقب ماندگی عدم سرمایه گذاری دستگاه ها و شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی در استان بوده است که به عنوان مثال می توان گفت که شرکت ملی فولاد ایران، سازمان گسترش صنایع ایران، صنایع پتروشیمی و شستا در استان اردبیل پروژه ای ندارند.


خدابخش، علت دوم را عدم توفیق سرمایه گذاری های صورت گرفته و عدم بهره وری و یا بهره وری کم آنها عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز می توان به پروژه کارخانه سبلان پارچه و ذوب آهن اردبیل اشاره کرد.


وی دعوت از سرمایه گذاران جدید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی را از اولویت های برنامه های خود بیان کرد و ادامه داد: ما باید در این زمینه از سرمایه گذاران شبه دولتی استفاده کنیم چرا که این شرکت ها اعتبار کافی برای سرمایه گذاری در استان اردبیل را دارا هستند و ما باید با تعریف پروژه برای این شرکت ها از ظرفیت عظیم آنها استفاده کنیم.

 

توریسم نعمت بزرگی برای اشتغال استان اردبیل است

 

خدابخش با اشاره به صنعت توریسم و ظرفیت کوه سبلان و شهرستان سرعین و مناطق توریستی استان، اضافه کرد: پزشکانی از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دوره های تخصصی درمان را گذرانده اند و ما باید از این مهم در مراکز آبدرمانی استفاده کنیم.


استاندار اردبیل، ضرورت تدوین طرح جامع برای شهرستان سرعین را یادآور شد و گفت: میزان ماندگاری در شهرستان سرعین کمتر از دو روز است و قسمت عمده مسافران نیز در چادر به سر می برند و اگر ما انتظار اتفاق مهم در نرخ اشتغال سرعین را داریم باید فکری برای این معضل بکنیم.


این مقام مسئول با اعلام اینکه شهرستان سرعین ظرفیت ایجاد منطقه آزاد گردشگری را دارد، خاطر نشان کرد: تحقق این مهم علاوه بر مصوبه دولت نیاز به مصوبه مجلس را دارد و اگر این مهم تحقق یابد شاهد تحول جدی در سرنوشت منطقه خواهیم بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 327283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha