وقف یکی از احکام الهی برای ایجاد عدالت اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: وقف یکی از احکام الهی برای رفع شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت اجتماعی است.

عبدالمحمد نمازی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی از آبان ماه امسال کار خود را رسما آغاز کرد.

 

نمازی گفت: ما بر اساس ماموریت هایی که سازمان اوقاف تعریف می کند ساخت و ساز، تعمیر، عمران و آبادانی امامزاده ها، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها و انجام برخی فعالیت های دینی شامل طرح حفظ قرآن و همچنین تبدیل امامزاده ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی براساس فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی)را انجام می دهیم.

 

وی افزود: در شهرستان بهمئی حدود 25 امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد و حدود 86 مسجد و حسینیه در زمینه های دینی و فرهنگی فعالیت می کنند.

 

این مسئول بیان داشت: قبل از افتتاح رسمی نمایندگی اوقاف شهرستان بهمئی موسسه مسجد کار این امامزاده ها و بقاع متبرکه را پیگیری می کرد و مردم استقبال خوبی از برنامه ها داشتند و مسئولان حمایت های خوبی از این مکان ها صورت داده اند.

 

نمازی عنوان کرد: پای برخی از خیرین از شهرستان، مرکز استان و سراسر کشور به این شهرستان برای تعمیر، عمران و ساخت و ساز بقاع متبرکه و مساجد باز شد.

 

وی از آغاز طرح ملی قرآن کریم از سال آینده در شهرستان بهمئی خبر داد و اظهار داشت: به موازات تعمیر و عمران و مخصوصا آبادانی مساجد و بقاع متبرکه، انشالله فعالیت های فرهنگی و مذهبی در این مکان ها آغاز می شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی گفت: براساس بودجه تقریبا ناچیزی که برای امسال در ارتباط با مساجد و امامزاده های شهرستان درنظر گرفته شده (حدود 86 میلیون تومان)، تلاش داریم در زمینه ساخت و ساز و تکمبل پروژه های مربوط به مساجد و امامزاده ها کارهایی صورت گیرد.

 

نمازی، ترویج وقف، نذورات و کارهای خیر را از وظایف این دستگاه دانست و افزود: این کارها با روش های تبلیغاتی که خبرنگاران کمک می کنند امکان پذیر بوده و انتظار داریم خبرگزاری های دینی مثل شبستان در این راستا نهایت همکاری را داشته باشند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 328054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha