سنت وقف در آموزش حقوق شهروندی گنجانده شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه فرهنگ وقف علاوه بر تامین روحی و عاطفی انسان با آخرت نیز سر وکار دارد، گفت: سنت وقف در آموزش حقوق شهروندی گنجانده شود.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به هفته وقف و نامگذاری امروز با عنوان "وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام جمهوری اسلامی" اظهار کرد: وقف، سنتی حسنه و نیکو است که در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و ضمن تأمین روحی و عاطفی انسان، با آخرت انسان نیز گره خورده است که دارای آثار فراوانی است که تقویت حس نوعدوستی وبرطرف کردن نیاز جامعه یکی از آنهاست.

 

وی با اشاره به اینکه شکوفایی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تنها برعهده یک نهاد یا ارگان نیست، ادامه داد: همه‏ دستگاه‏های تبلیغی و اجرایی، خبرنگاران و اصحاب قلم، فرهنگ و هنر و آحاد مردم جامعه وظیفه دارند در جهت اعتلای فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

 

حجت الاسلام عباسیان گفت: مهمترین راه ترویج وقف ارایه راهنمایی و همفکری به افراد است تا بتوانند اهمیت این امر مهم را درک کرده و به انجام وقف بپردازند.


وی ادامه داد: روحانیان و وعاظ در این رابطه وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید در برنامه ها و مجالس خود این امر دینی و الهی را برای مردم بیان کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی بیان کرد: سنت وقف در آموزش حقوق شهروندی نیز گنجانده شود و افرادی که در این زمینه اطلاعات دارند دانش و اطلاعات خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهند.


وی خاطر نشان کرد: فرهنگ وقف یکی از موثرترین و کلیدی ترین ارزش های دینی است و ترویج و فراگیر کردن سنت حسنه وقف در بین مردم هنر جامعه ایرانی اسلامی است.


گفتنی است، 9 تا 15 دی ماه مصادف با 27 صفر تا سوم ربیع الاول، هفته وقف نامگذاری شده است و شعار امسال هفته وقف همچون سال گذشته "همه واقف باشیم" است.


پایان پیام/
 

کد خبر 328664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha