مدار توسعه با کاهش بودجه نباید متوقف شود

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های استان در بخش توسعه همه جانبه، گفت: مدار توسعه با کاهش بودجه نباید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل، صبح امروز(21 دی) در اولین جلسه شورای اداری استان اردبیل در سالن شهید رجایی استانداری، اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب توسعه تغییر نگرش و نگاه مدیریتی نیاز اصلی مدیران اجرایی است.


وی با اشاره به دیدار هفته گذشته استانداران با رئیس جمهور، افزود: محور صحبت های رئیس جمهور کاهش تورم و رکود اقتصادی، ثبات قیمت ها، اصلاح فضای نابسامان اقتصادی، و بهبود وضعیت معیشت مردم و کسب و کار بود.


خدابخش، انتخابات ریاست جمهوری و حضور 73 درصدی ملت ایران در پای صندق های رای را یادآور شد و بیان داشت: اولین اثر منطقه ای و فرا منطقه ای انتخابات ایران اسلامی حضور 54 تن از شخصیت های کشورهای مختلف در مراسم تحلیف بود.


استاندار اردبیل، جلوگیری از جنگ قریب الوقوع سوریه، ایجاد همگرایی در داخل کشور، کاهش تنش ها بین فعالان سیاسی، اعتماد مردم به دولت تدبیر و امید و ایجاد آرامش را از دیگر اثرات انتخابات ایران عزیزمان عنوان کرد.


وی، سیاست اصلی دولت در 4 ماهه گذشته را کاهش تورم توصیف کرد و گفت: فضای مناسب برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار خارجی باید در استان اردبیل مهیا شود چراکه منابع و ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری هم در استان و هم در کشور وجود دارد.


خدابخش، فعالیت صندق توسعه ملی و ضرورت حمایت این صندق از بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: این صندق 20 میلیارد دلار برای سال بعد اعتبار در اختیار دارد و استان های کشور در دریافت تسهیلات از این صندق محدودیتی ندارند و وظیفه ما است که پروژه هایی را برای دریافت تسهیلات از این صندق تعریف کنیم.


این مقام مسئول، با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل- میانهو اینکه تاکنون برای این پروژه 270 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، عنوان کرد: 770 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است و بنده به همراه نمایندگان استان پیگیر تامین این اعتبار از راه های مختلف هستیم.


استاندار اردبیل، ایجاد اشتغال را وظیفه بخش خصوصی بیان کرد و گفت: با توجه به منابع محدود دولتی نمی توان انتظار تحقق حماسه اقتصادی و توسعه استان را داشت و در این راستا وظیفه مدیران اجرایی استان باید جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 331548

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha