بزرگترین مجتمع آموزشی استان اردبیل احداث می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل، از احداث بزرگترین مجتمع آموزشی در فضای به وسعت 18 هزار متر مربع در خیابان صیاد شیرازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، جواد قرآن نویس، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل، صبح امروز (6 بهمن) در جلسه هماهنگی برگزاری شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل، اظهار داشت: این مجموعه به عنوان یادگار ارزشمند تمامی خیرین مدرسه ساز استان اردبیل تلقی می شود.


وی، با بیان اینکه مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در امر مدرسه سازی دوشادوش دولت بسیار موفق عمل کرده و برخی موارد فراتر از دولت نیز قدم هایی گذاشته است، افزود: وضعیت اعتباری مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل بسیار عالی بوده بطوری که سال 92 یکی از پربارترین سال های کاری این مجمع بوده است.


قرآن نویس، با اعلام اینکه 90 هزار کلاس درس در سراسر کشور به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است، گفت: از برخی مناطق و کشورهای جهان نیز خیرینی برای مدرسه سازی در استان اردبیل اعلام آمادگی کرده و برخی از آنها اعتبار مورد نیاز آن مدرسه را به حساب مجمع خیرین واریز کرده اند.


رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل، با یادآوری این مطلب که 24 مدرسه در حال ساخت است، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازهای ضروری و مناطق اولویت دار شهر و شهرستان را به مجمع اطلاع دهند تا مجمع بعد از انجام کارهای کارشناسی نسبت به احداث مدارس اقدام کند.


9 مدرسه در سال جاری افتتاح شده است


این مقام مسئول، برگزاری جشن بی نیازی فضای آموزشی را آرزوی قلبی خیرین مدرسه ساز عنوان کرد و گفت: خیرین عزیز به جز مدرسه سازی در کارهای فرهنگی و هنری اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده اند.


قرآن نویس، کلنگ زنی 11 مدرسه و افتتاح 9 مدرسه در استان اردبیل در سال جاری را یادآور شد و بیان داشت: تاکنون 106 مدرسه در شهرستان اردبیل و سرعین، 23 مدرسه در شهرستان پارس آباد، 22 مدرسه در شهرستان خلخال، 17 مدرسه در کوثر، 51 مدرسه در شهرستان گرمی، 46 در شهرستان مشگین شهر، 13 مدرسه در شهرستان نیر، 36 مدرسه در شهرستان نمین و 9 مدرسه در شهرستان بیله سوار به همت مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل احداث شده است.


استان اردبیل به عنوان استان خیرین در کشور شناخته شود


در پایان این مراسم کمال الدین میرجعفریان معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در سخنانی اظهار داشت: باید به گونه ای در جذب خیرین کوشا باشیم که استان اردبیل در کنار حسینی و دارالارشاد بودن به عنوان استان خیرین در کشور شناخته شود.


میر جعفریان با تاکید بر اینکه رسانه ها در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی افزایش خیرین نقش موثری دارند، خاطر نشان کرد: باید در جذب خیرین الگویی برای استان های دیگر کشور باشیم و با کارهای کارشناسی بتوانیم این فرهنگ را بیش از پیش در جامعه گسترش دهیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 336170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha