هویت یابی یکی از شاخص ترین فعالیت های کانون های مساجد است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: تخریب بنیه های فرهنگی جامعه هدف اصلی طراحان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مصطفی افضلی فرد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (25 بهمن) در نشست مشورتی مربیان چهره به چهره استان اردبیل، با اشاره به رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: حضور آحاد مردم در مسجد و آباد کردن مسجد به معنای هویت یابی یکی از شاخص ترین فعالیت های کانون های مساجد است.


وی، افزود: طرح چهره به چهره یکی از تاثیرگذارترین شیوه های آموزشی در بحث مقولات فرهنگی است چرا که در این شیوه مزایایی وجود دارد که سایر شیوه ها از آن محروم هستند.


افضلی فرد، به اصل تعامل آموزشی و اینکه تعامل لازم بین مربی و متربی در سایر روش ها به نحو شایسته ای برقرار نمی شود، اشاره کرد و گفت: هنوز هیچ شیوه ای با اصول خود نتوانسته به اندازه طرح تربیتی چهره به چهره تعامل آموزشی را بین مربی و متربی برقرار کرده و تاثیرگذار باشد.


سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رسالت مربیان چهره به چهره سنگین و حیاتی است، ادامه داد: انتظار در این است که روح شجاعت، جرات و بیان حقایق در مربیان چهره به چهره بیشتر باشد چراکه تاثیرگذاری فرهنگی مرهون این اصول است.


روحیه محافظه کاری در جامعه ما حاکم شده است


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه روحیه محافظه کاری بیش از پیش در جامعه ما حاکم شده است، متاسفانه روح اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما خیلی ضعیف و انفرادی شده که نتیجه آن چاق تر شدن افراد متخلف و ضعیف تر شدن اهل پاکان شده است.


افضلی فرد، با تاکید بر اینکه صراحت لهجه و شجاعت بیان باید در میان عموم مردم برای تحقق اصل امر به معروف و نهی از منکر افزایش یابد، تصریح کرد: طبق آموزه های قرآن کریم مومنان باید از سرزنش سرزنش کنندگان در راستای تحقق اصل امر به معروف و نهی از منکر هراسی نداشته باشند چراکه انبیا الگوی ما در امر تبلیغ هستند.


این مقام مسئول، کنار گذاشتن محافظه کاری های من در آوردی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با فضیلت ترین جهاد در آموزه های اسلام این است که در مقابل سلطان ظالم کلمه حق را بیان کنیم و ذکر این نکته لازم است که خداوند متعال دوستدار کارهای بزرگ و تاثیرگذار در جامعه است.


مخاطب شناسی عامل اصلی موفقیت مربیان چهره به چهره است


سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی، مخاطب شناسی را عامل اصلی موفقیت مربیان چهره به چهره و اینکه الگوجویی، سامان خواهی، حرمت طلبی سه ویژگی نوجوانان و جوانان در حوزه فردی است، گفت: علاوه بر این مهم آزادی خواهی و آزادی بیان، عدالت طلبی و پیشرفت گرایی سه ویژگی نسل جوان در حوزه اجتماعی است.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود خطاب به مربیان چهره به چهره، اظهار داشت: مطالعه به روز، آگاهی به مسایل روز، آشنایی با فنون مشاوره و فن خطابه و ارتباط مطلوب و شایسته با ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد از جمله مواردی است که مربیان چهره به چهره باید به آن توجه کافی و لازم داشته باشند.


پایان پیام/

کد خبر 343212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha