کانون های مساجد احیا کننده کارکردهای فرهنگی هنری در مساجد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد، از کانون های مساجد به عنوان احیاکنندگان فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اعلام کرد: کانون های مساجد احیاء کننده فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد می باشند.

 

وی در این پیام آورده است:

 

إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ

 

از آفرینش انسان تاکنون نیل به کمال و تعالی در ذات بشر نهفته است، حق گرایی، حق طلبی، گرایش به سرچشمه زیبائی ها از گذشته تا حال و آینده از ویژگی های لاینفک همه انسان ها بوده است.

 

تمام خوبی های مطلق از ذات حضرت حق جل جلاله هست و لاغیر. پرستش این ذات بی همتا در حقیقت اتصال به اقیانوس بی انتهای تمام کمالات است و بهترین و عالی ترین شکل پرستش همان نماز می باشد و بالطبع زیباترین هماهنگی این پرستش در بهترین زمین خداوند سبحان در انسجام و اتحادی مثال زدنی در مسجد می باشد.

 

براستی چه کانونی بمانند مساجد میتوانند محل اتحاد، یکدلی، همدلی و هماهنگی زیبا از پرستش جمعی حق تعالی باشد. از این مقدس ترین ارض خداوندیست که بقول امام راحل(ره) تمام امور اداره می گردد.

 

زنده کردن نقش ها و کارکردهای حیاتی مساجد بیش از هر زمان دیگر از ملزومات هر جامعه کوچک و بزرگی است.

 

کانونهای فرهنگی هنری مساجد مجموعه ای است خودجوش و مردمی که با جذب نوجوانان و جوانان موجبات احیاء کارکردهای فرهنگی هنری در مساجد می شود و مسجد را تبدیل به پایگاه قدرتمندی می کند که می تواند جوابگوی بسیاری از آرمان خواهی های مردمان مؤمن به ویژه قشر پویای جامعه یعنی جوانان شود و بالطبع از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری نماید.

 

18 هیجدهم اسفند سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا همتی مثال زدنی در راستای رضای حق تعالی و برای پویایی مساجد الله مصروف می دارند. 

 

پایان پیام/

کد خبر 351134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha