آماده سازی بیش از 4هزار کلاس جهت اسکان مسافران نوروزی در استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، از آماده سازی بیش از 4600 کلاس درس جهت اسکان نوروزی فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی دهقان بهابادی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، از آماده سازی 430 باب مدرسه و 4 هزار و ششصد کلاس جهت اسکان نوروزی فرهنگیان خبر داد و گفت: از این تعداد 349 کلاس درگروه(الف)، 3146 کلاس در گروه(ب) و 1032 کلاس در گروه (ج) قرار دارند.

 

وی از تمهید مقدمات لازم برای راه اندازی ستاد اسکان نوروزی در شهر یزد و تمامی شهرستان ها و مناطق استان خبر داد و افزود: 1250 نفر در 15 پایگاه،‌ کار اسکان میهمانان فرهنگی را به عهده دارند.

 

وی با اشاره به انجام هماهنگی با دستگاه های ذیربط، تعیین گروه های بازدید و ارزشیابی، ابلاغ و ارسال دستور العمل های مربوطه به شهرستان ها خاطرنشان کرد: در همین راستا نشست های توجیهی برای مدیران مدارس، کاربران ستاد، سرایداران و خدمت گزاران مدارس طرح ستاد اسکان نوروزی برگزار می شود.

 

دهقان، با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی، راهنمایی و تمهید کلیه ی مقدمات لازم برای ارائه خدمات هر چه بهتر به همکاران فرهنگی، تصریح کرد: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی و با هدف کاستن از بار ترافیک شهری، ستادهای اسکان نوروزی در مبادی ورودی سه گانه شهر یزد، مستقر شده اند تا میهمانان بتوانند قبل از ورود به شهر ، محل اسکان خود را مشخص کنند.

 

وی به انجام ثبت نام اینترنتی اسکان میهمانان نوروزی استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگیان از تاریخ 10 اسفند 92 لغایت 20 اسفند 92 با مراجعه به سایت eskan.medu.ir (سامانه اسکان میهمانان فرهنگی ) نسبت به رزرو و تعیین محل اقامت و استراحت خود اقدام کرده اند.

 

وی همچنین از فعال بودن سامانه تحت وب برای ثبت نام مدارس یزد در دیگر شهرستان های استان خبر داد و گفت: میهمانان نوروزی که به استان وارد می شوند و قصد اقامت در مرکز استان را دارند، می توانند با مراجعه به ستاد اسکان شهرستان ها، نسبت به ثبت نام در مدارس یزد نیز اقدام و با آسودگی خیال به مرکز استان وارد شوند.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان یزد، تجهیز و آماده سازی فضاهای فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش برای استفاده میهمانان فرهنگی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان در نوروز 92 اعلام کرد و افزود: از این مراکز، در ایام مورد نیاز، برای نصب چادر استفاده خواهد شد.

 

وی پایگاه های ستاد اسکان نوروزی شهر یزد را در مبادی ورودی سه گانه، بدین شرح اعلام کرد: ستاد اسکان ناحیه یک یزد درورودی شمالی(تهران) در آموزشگاه اسلام پور واقع در بزرگراه آیت الله فقیه خراسانی، قبل از دروازه قرآن، خیابان بهاران شاهدیه مستقر خواهد شد.

 

وی افزود: در ورودی جنوبی(کرمان ) نیز ستاد اسکان ناحیه دو یزد در دبیرستان دخترانه خیراندیش واقع در بلوارشهید دشتی،‌ روبروی بوستان ناجی، خیابان شهید مدنی استقرارخواهد داشت.

 

این مسئول ادامه داد: ستاد اسکان ورودی غربی(شیراز) در میدان آیت الله مدرسی(ره)،‌ پشت آپارتمان های نظام مهندسی(شهرک رزمندگان)، دبستان ولایت، مستقر می شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، دهقان، از نصب بنرهای مسیرنما و راهنمائی مسافران نوروزی برای راهنمائی هر چه بهتر مسافران در مبادی ورودی و سطح شهر خبر داد و بیان داشت: آدرس ستادهای استان در اختیار تمامی دستگاه ها و مراکز مرتبط از جمله آژانس ها، راه آهن، پایانه مسافر بری، فرودگاه و 118 قرار داده خواهد شد.

 

وی انتشار ویژه نامه نوروزی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای راهنمائی مسافران نوروزی ذکر کرد و گفت: در این ویژه نامه، علاوه بر آشنائی مسافران با شهر یزد،‌ به مسائل حجاب، بزرگداشت ایام فاطمیه، تلفن های ضروری و افتخارات آموزش و پرورش اشاره شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 353705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha