اجرای طرح ارتقاء مهارت خواندن در مدارس استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای طرح ارتقاء مهارت خواندن برای پنجمین سال در پایه های دوم تا ششم خبر داد.

راحمه رجایی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ارتقاء مهارت خواندن در دانش آموزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: طرح ارتقاء مهارت خواندن برای پنجمین سال متوالی در صد در صد پایه های دوم تا ششم مدارس دولتی و غیردولتی در شهر و روستا اجرا می شود.
 

وی با بیان اینکه پرورش ذوق و رغبت و عادت به مطالعه یکی از اهداف اجرای این طرح است، افزود: افزایش توانایی فهم و تحلیل و تقویت مهارت خواندن و افزایش دامنه لغات از دیگر اهداف اجرای این طرح در بین دانش آموزان است.


رجایی همچنین در رابطه با اهداف طرح به پرورش قوه درک موضوعات، پرورش توانایی تمرکز افکار و تقویت مهارت نوشتن اشاره کرد و بیان داشت: این طرح آموزشی از سال 90-89 دردوره ابتدایی اجرا شده است.


این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح دانش آموزان در هر هفته یک کتاب را مطالعه و پیام داستان را در دفترچه یارمهربان (تهیه شده توسط اداره کل) ثبت کرده، سپس توسط اولیا و همکار مورد بررسی وتأیید قرار می گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت طرح ارتقاء مهارت خواندن و ماندگاری فرهنگ مطالعه در دوران ابتدایی گفت: این طرح کمک بزرگی به دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی در راستای مطالعه مفید و ترویج آن در جامعه است.
 

رجایی همچنین از نتایج غیر محسوس طرح را تقویت فن بیان، قرار گرفتن خرید کتاب در سبد خانوار، تقویت حس پرسشگری، جمله نویسی و انشاء نویسی، خرید حداکثری دانش آموزان از نمایشگاه کتاب، هدیه کتاب از سوی دانش آموز به مدرسه، تشویق اولیا به مطالعه و مواردی از این دست دانست.
 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: در سال تحصیلی 93-92 تعداد 918 هزار کتاب توسط دانش آموزان مطالعه شده و رضایت حداکثری اولیاء و دانش آموزان وهمکاران نسبت به اجرای طرح با توزیع فرم های نظر سنجی برای افرادمذکور را به دنبال داشته است.
 

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح در شورای آموزش وپرورش مصوب وبا مبلغ 50 میلیون تومان به اجر درخواهد آمد.
 

پایان پیام/

کد خبر 373448

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha