معرفی نفرات برتر مسابقه مسیر حقیقت

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از معرفی نفرات برتر مسابقه مسیر حقیقت ویژه اعضای کانون های مساجد استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مسجد استان مرکزی، با اشاره به اینکه این مسابقه از خطبه "همام" نهج البلاغه که صفات متقین از زبان حضرت امیر (ع) است در بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک،گفت: در این مسابقه بیش از یک هزار و 300 نفر از اعضای کانون های مساجد شرکت داشتند.


وی افزود: از این تعداد شرکت کننده بیش از 700 نفر به سوالات مسابقه پاسخ صحیح دادند که به قید قرعه سیزده نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.


حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: مسابقه مسیر حقیقت "خطبه همام نهج البلاغه" به مناسبت میلاد مولود کعبه در ماه مبارک رجب به مدت سیزده روز دربین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد و هدایایی این عزیزان در ماه مبارک شعبان اهدا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه، این مسابقه به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: این دبیرخانه در راستای ترویج فرهنگی دینی و فرهنگ علوی  در بین افراد به ویژه نسل جوان اقدام به برگزاری این گونه مسابقات می کند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: حضرت علی(ع) در خطبه همام صفات مومن را برمی‌شمارد این خطبه، آن جان پاک را به حقیقت ظرفیت وجودش مطلع می‌کند. پس همام خود را ناقص و مقصر می‌بیند از هیبت الهی و پریشانی جوابگویی از عملش در پیشگاه حق چنان درهم می‌شکند که دیگر قادر به ادامه حیات نیست و جان به جانان تسلیم می‌کند.


گفتنی است، علیرضا اهلی، نسرین آقا بیگ لویی، زهرا فرجی، سحر ملکی، اکرم السادات میر عبدالحق، زینب امقانی، سعید مظاهری، امین کرمی، محسن محمدی، ام کلثوم مولایی، جوادقاسمی، سمیه صفدری و ابوالفضل عسگری نفرات برتر این مسابقه هستند.


پایان پیام/

کد خبر 376836

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha