نخستین جشنواره استانی حجاب و عفاف در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد از برگزاری نخستین جشنواره استانی ادبی، فرهنگی، داستان های کوتاه با موضوع عفاف و حجاب در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، یوسف امینی، رئیس فرهنگ و ارشاد مشهد ظهر امروز(2تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی ادبی، فرهنگی، داستان های کوتاه با محوریت حجاب و عفاف در مشهد برگزارمی شود.


وی با بیان اینکه جشنواره استانی عفاف و حجاب در راستای ترویج زندگی اسلامی ایرانی، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و تقویت بنیان خانواده در مشهد برگزار می شود، افزود: این جشنواره با مشارکت نویسندگان و هنرمندان به منظور معرفی مباحث دینی حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.


امینی خاطرنشان کرد: در این جشنواره آثار فردی و اجتماعی رعایت عفاف و حجاب و تاثیر حفظ این مقوله در جامعه و خانواده  در قالب داستان کوتاه مورد بررسی قرار می گیرد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد تصریح کرد: نویسندگان علاقمند برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را با موضوع عفاف و حجاب را تا 15مرداد به آدرس الکترونیکی ab.ghalam@gmail.com و در قالب wordبه دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند.


وی با بیان اینکه آثار منتخب این جشنواره در قالب کتابی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت، افزود: این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، انجمن بانوان ناشر و اهل قلم،  معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، حوزه هنری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در گستره استانی برگزار می شود.


امینی خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره استانی عفاف و حجاب اواخر تیر ماه جاری برگزار می شود.


وی در ادامه سخنان خود از انتشار پوستر و فراخوان دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی خبر داد و گفت: پوستر و فراخوان جشنواره برای انجمن های فرهنگی و هنری، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراکز فرهنگی و هنری ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی همزمان با دهه کرامت در مشهد برگزار می شود، افزود: علاقمندان می توانند برای حضور در این جشنواره آثار خود تا 8 مرداد و در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و خط تحریری را به آدرس پست الکترونیکی Anjomane8@yahoo.com ارسال کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در دو بخش اساتید (بخش جنبی) و بخش رقابتی برگزار می‌شود، افزود: موضوعات اندیشه، احادیث و بیانات امام رضا(ع)، مکاتیب و حدیث نفس و اشعار و دل نوشته‌های هنرمندان در حوزه فرهنگ و معارف رضوی، روایات ائمه و معصومین در خصوص معرفی و جایگاه والای حضرت رضا(ع) همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

 

وی ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

 

دبیر جشنواره خوشنویسی رضوی تصریح کرد: تعمیق و گسترش جلوه‌های فطری و معنوی تعالی انسان متخلق به سیره و سخن اولیای الهی، جریان سازی هنر ایرانی– اسلامی در ذیل ارزش‌های الهی و سیره و تعالیم انبیاء و اولیای الهی، بسترسازی برای رشد و تعالی جایگاه بی بدیل فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی در سایه شخصیت و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ والای رضوی، الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی رضوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی از دیگر اهداف این جشنواره است.
 

 پایان پیام/

کد خبر 378908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha