نمایشگاه خوشنویسی "رمضان" در ساوه گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه خوشنویسی با عنوان رمضان به مناسبت ماه مبارک میهمانی الهی در نگارخانه ارشاد این شهرستان گشایش یافت.

حسین محمودی فر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ضمن تبریک ماه رحمت الهی به گشایش نمایشگاه رمضان اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: نمایشگاه خوشنویسی با عنوان "رمضان" به مناسبت ماه رمضان در محل نگارخانه ارشاد این شهرستان دایر شد.


وی ادامه داد: در این نمایشگاه 26تابلوی خوشنویسی از آثار علی صفری هنرمند ساوجی با موضوع قرآن به نمایش گذاشته شده است.


محمودی فر اضافه کرد: تابلوهای به نمایش در آمده در این نمایشگاه با خط نستعیلق، شکسته، نسخ، ثلث و معلّی از سوره های قرآن، ادعیه ماه رمضان و شب های قدر خوشنویسی شده است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در بخش دیگری از سخنانش ترویج فرهنگ و معارف دینی در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: زبان هنر بهترین زبان برای ترویج این فرهنگ در جامعه است.


وی گفت: این نمایشگاه به منظور آشنایی نسل جوان با ایام پرفیض لیالی قدر و استفاده از مفاهیم متعالی قرآنی در هنر، موجب پیوند و ارتباط بیشتر و عمیق تر نوجوانان با این مفاهیم می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ادامه داد: این نمایشگاه با هدف گسترش و ترویج فرهنگ دینی و تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری در قالب خوشنویسی کرده است.

 

محمودی فر با اشاره به اینکه ماه رمضان در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: ماه رمضان ماه سلوک روحی و معنوی انسان است و مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه های معنوی در ماه های رجب و شعبان هرسال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: مومنان با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری و غیره روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کنند.

گفتنی است، این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن خوشنویسان شهرستان بر پا شده و تا بیست ودوم تیر ماه برای بازدید علاقمندان دایر است.


پایان پیام/

کد خبر 381326

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha