محوریت کار مبلغان در ماه رمضان برقرآن و احکام الهی باشد

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: محوریت کار مبلغان در ماه رمضان باید بر قرآن، اهل بیت(ع) و احکام الهی باشد.

حجت الاسلام سید میر مهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به ایام ماه رمضان و فعالیت بیشتر مبلغان و روحانیان در نقاط مختلف شهری و روستایی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: محوریت کارهای تبلیغی و فعالیت مبلغان باید بر قرآن، اهل بیت و احکام الهی باشد چرا که وقتی محور قرآن باشد قطعا معیار و ملاک برای بیان مطالب حفظ شده و مطالب ناب بیان می شود.


وی افزود: قرآن معیار و ملاک ماست و احادیث و کلام ائمه اطهار(ع) در کنار قرآن مبین بسیاری از مطالب ارزنده است. 

حجت الاسلام میرمهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه روحانیان و مبلغان دینی به این نکته توجه داشته باشند که برای اثرگذاری بیشتر سخنان خود در مخاطبان تنها قرآن را ملاک و معیار سخنرانی‌های خود قرار دهند، ادامه داد: قرآن کامل ترین و جرئی ترین مسائل را برای هدایت و سعادت انسان بیان کرده است.

وی ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تمرین تقوا و تهزیب نفس دانست و بیان کرد: امید است که خداوند در ماه مبارک رمضان توفیق عبادت خالصانه و صادقانه را نصیب همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان کند.


این مقام مسئول ادامه داد: سخنرانی روحانیان در شکل‌گیری وجوه شخصیتی جوانان بسیار اثرگذار است به همین منظور روحانیان و مبلغان دینی باید با مطالعه کامل و اطلاعات لازم و صحیح در جمع افراد حاضر شوند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک اضافه کرد: اثر مطلوب سخنرانی روحانیان بر اشخاص آن هنگام است که خالصانه، همراه با عمل و فقط به حساب انجام وظیفه و تکلیف انجام شده باشدکه به یقین هم همین طور خواهد بود.


نیاز سنجی از امور مهم در کار مبلغان است
حجت الاسلام میر مهدی در ادامه با اشاره به اینکه اولویت ها در تبلیغ نباید فراموش شود، ادامه داد: مبلغان دینی و روحانیان باید قبل از برگزاری جلسات برای افراد نیاز سنجی کرده و بر اساس نیاز افراد به بیان سخن بپردازند.


وی پرداختن به عقاید و اعتقادات و همچنین مساله امامت را ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به هجمه های دشمنان و توطئه های فرهنگی آنان مبلغان و روحانیان باید در رابطه با این مهم با دانش کامل وارد شوند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در بخش دیگری از سخنانش بر پرهیز از سلیقه ای عمل کردن تاکید کرد و ادامه داد: بیان مسائل مختلف از قبیل احکام شرعی، حلال و حرام و مسایلی از این دست باید بر اساس فتوای مراجع باشد و از سلیقه ای عمل کردن پرهیز شود.

 

حفظ وحدت و انسجام جامعه و پرهیز از اختلافات ضروری است
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهراراک در ادامه به حفظ وحدت وانسجام در جامعه تاکید کرد و گفت: روحاینان باید در این راستا تلاش کرده و همگان را به وحدت و دوری از اختلاف دعوت کنند.


وی ترویج هر چه بیشتر سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در جامعه ضروری دانست و بیان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه ترویج شود و همه به ویژه نسل جوان با آداب و سنن و سیره معصومین(ع) بیشتر اشنا شوند.


حجت الاسلام میر مهدی در ادامه با بیان اینکه تبلیغات دینی باید با ذکر مستندات دینی همراه باشد، گفت: منابع روایات و احادیث در منبر ها و خطابه ها ذکر شود تا مخاطبان به ویژه جوانان با قوت بیشتری مسائل بیان شده را بپذیرند.


وی ادامه داد: بیان سبک زندگی اسلامی بر اساس سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) در سخنرانی‌های روحانیان نقش مهمی در ارائه یک الگوی رفتاری مؤثر برای خانواده ها خواهد بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 382878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha