عید فطر مهمترین جشن مسلمانان است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: عید سعید فطر بزرگترین و مهمترین جشن مسلمانان است.

حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: درروزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد وداع روزه داران و بندگان مومن خدا با این ماه با عظمت بودیم و اکنون در آستانه عید بندگی قرار داریم.


وی افزود: اگر چه وداع با ماه رمضان، ماه میهمانی الهی، ماه رحمت و مغفرت بسیار سخت است و بندگان از این وداع اندوهگین هستند اما به دلیل حضور خالصانه در این ماه با برکت و انجام اعمال و گرفتن روزه و گام نهادن در عید رمضان شادمان هستند.


حجت الاسلام چمانی در بخش دیگری به سخن امیرالمومنین (ع) اشاره کرد که فرمودند: خداوندا این عید را برای کسانی عید قراد می دهد که طاعت و عبادت و قیامش را قبول کرده است و اضافه کرد: امید است ظاعات و عبادات همه مومنان مقبول درگاه الهی باشد.


معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: ماه رمضان همچون یک مدرسه انسان سازی بود که باید بعد از پایان درس اندوخته های خود را حفظ کنیم و در طول سال بکار ببریم.


وی عید فطر را روز بزرگ اجتماع اسلامی و تجلی وحدت مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان با حضور در نماز این عید سعید به یکدیگر شادباش گفته و این روز را جشن می گیرند.

 

حجت الاسلام داود چمانی به اقامه نماز عید فطر در مساجد و مصلی های سراسر استان اشاره کرد و گفت:نماز عید سعید فطر توسط ائمه جمعه و جماعات و با حضور گسترده و پرشور مردم مومن استان اقامه می شود.


این مقام مسئول اضافه کرد: عید فطر عید پاکی، پاکیزگی و بازگشت به فطرت است و باید این پاکی و پاکیزگی که بر اثر عبادت و بندگی یک ماهه در ماه رمضان به دست آمده است را حفظ کنیم.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به احیای شب عید اشاره کرد و گفت: شب عید فطر از شب هایی است که احیا آن مستحب است که اعمال آن عبارت از غسل شب عید نزدیک غروب آفتاب، نماز، دعا، استغفار، زیارت امام حسین(ع)، حضور در مسجد و شب زنده داری و راز و نیاز با پروردگار است.


پایان پیام/
 

کد خبر 389726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha