تربیت اسلامی فرزندان تضمین کننده آخرت انسان است

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فرزندان ارث خداوند هستند، گفت: تربیت اسلامی فرزندان تضمین کننده آخرت انسان است و انسان در صورتی که فرزندش را درست تربیت کند، از ثواب اعمال خوب او بهره می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در نماز جمعه این هفته یزد که با حضور خیل باشکوه نمازگزاران یزدی در مسجد ملا اسماعیل یزد برگزار شد، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی برای بندگان نعمت های فراوانی فرو فرستاده است.

وی تاکید داشت: این نعمت ها هر کدام آنقدر برای انسان والا و ارزشمند هستند، که انسان باید تا جایی که در توان دارد، شکر این نعمت ها را به درگاه خداوند به جا آورد.

وی اذعان کرد: در زمینه استفاده از نعمت و شکر آنها، روایات متعددی بیان شده است که در یکی از این روایت ها این چنین آمده است که انسان باید از نعمت ها در جهت سعادت دنیا و آخرت استفده کند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: چشم و گوش نعمتهایی است که خداوند به ما داده است، با چشم می توانیم ببینیم و با گوش بشنویم اما این مهم است که چگونه از این دو نعمت بزرگ استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ابراز داشت: انسان می تواند ضمن این که از این نعمت های بزرگ استفاده کند، به چیزهایی نگاه کند و صداهایی را بشنود که زمینه نزدیک شدنش به خداوند و سعادتش را فراهم کند.

وی افزود: در مقابل هم اگر انسان به گونه ای نگاه و گوش کند که او به فساد نزدیک شود، زمینه شقاوتش را فراهم خواهد خواست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: یکی از مهمترین نعمت هایی که خداوند به انسان داده است، سلامتی است، انسان به وسیله این سلامتی است که می تواند دست به کارهای مختلف بزند.

امام جمعه یزد گفت: باید به وسیله این سلامتی، تا جایی که در توان داریم، اقدام به شکر خداوند و عبادتش کنیم، در صورتی که ما عبادت خداوند را به جا آوریم و دنیا و آخرتمان را آباد می کنیم.

ناصری یادآور شد: انسان مومن زیرک است، زیرکی وی هم در این است که هیج زمان و به هیچ بهایی، آخرت خود را به دنیا نمی فروشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان داشت: در مقابل انسان مومن، انسان غیر مومن است که آخرت خود را می فروشد تا دنیا را کسب کند، این فروختن آخرت به دنیا هم راه های مختلفی دارد از جمله اینکه برخی برای اینکه یک معامله ای را انجام دهند چندین دروغ می گویند و فکر می کنند که برد کرده اند اما نمی دانند که هم دنیا و هم آخرت خود را تباه ساخته اند.

ناصری تاکید کرد: یکی دیگر از نعمت هایی که خداوند به انسان ارزانی کرده و نسبت به آن هم در قران کریم و هم در روایات سفارش های زیادی شده است، فرزندانمان است.

امام جمعه یزد گفت: فرزندان نعمت هایی هستند که خداوند به انسان ارزانی داشته و شکر این نعمت هم در تربیت درست فرزندان است که به خداوند نزدیک شوند.

ناصری گفت: در روایتی هست که فرزندان ارث خداوند هستند، در صورتی که ما فرزندان را درست تربیت کنیم، پس از مرگمان هر کار خوبی که فرزندانمان انجام دهند، ما در آن شریک هستیم و به این صورت است که فرزندان ما ارث خداوند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان ساخت: در صورتی که فرزندان ما خوب تربیت شوند، هر اقدامی که انجام دهند، ثوابش شامل حال پدر و مادر و معلمان و تمام کسانی که در تربیت آنها نقش داشته اند هم می شود اما اگر خوب تربیت نشوند، گناه آنها شامل حال این افراد است.

ناصری در خطبه دوم خود ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، گفت: امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری هستند که ما از پیروان این مذهب هستیم.

وی تصریح کرد: ما افتخارمان این است که از مذهبی پیروی می کنیم که رهبران آن فرزندان پیامبر خدا هستند و تمام خلق و خو و سیره آنها از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گرفته شده است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی های این بزرگان این است که هیچ کسی نمی تواند از آنها کوچکترین ایرادی بگیرد و در طول تاریخ چنین چیزی ثبت نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان ساخت: امام صادق علیه السلام بزرگترین، عالم ترین و کاملترین انسان در زمان خودشان بودند و هیچ کسی نمی تواند پیدا کند که در طول تاریخ بیان شده باشد که ایشان لحظه ای عصیان و گناه کرده باشند و یا لحظه ای از یاد خدا و عبادت و خدمت به خلق غافل بوده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 395743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha