لزوم استفاده از ظرفیت نسل جوان در مدیریت کانونهای فرهنگی هنری مساجد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان بر استفاده از افراد باتجربه خصوصاً نسل جوان در مدیریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: کانون‌ها در کنار مساجد به عنوان بال تربیتی و معرفتی کارکرد متنوع دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ابتکارات در بحث مدیریت مساجد با استفاده از ظرفیت حوزه فرهنگی و هنری است.

 

وی افزود: کانون‌ها فرهنگی و هنری با برنامه ریزی لازم و مطلوب و هدف‌دار می‌توانند نقطه اتصال بین اقشار مردم مخصوصاً قشر نوجوان و جوان با بهترین مکان مذهبی و معنوی یعنی مسجد باشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان گفت: با توجه به علاقه جوانان به فعالیت‌های و سرگرمی‌ها به اقتضای سنی، کانون‌های فرهنگی و هنری مکانی مطمئن و سالم برای جذب و حضور هر نگرشی است که خوشبختانه مورد اقبال جوانان قرار گرفته است.

 

خدایی بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به فراخور مأموریت و فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در آن تعریف شده، چراغ راهی است که به عنوان یک پتانسیل معنوی و فکری و اعتقادی در کنار مسجد به کار جذب و ارشاد مردم آمده است و با برنامه‌ریزی بیشتر در حوزه فعالیتهای آن می‌توان بهره بیشتری برد.

 

وی با بیان اینکه مأموریت نهادی کانون‌های مساجد فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی است، ادامه داد: ارتباط کانون‌ها در اوقات نماز با جوانان زمینه و انگیزه شرکت آنان در نماز جماعت را ایجاد خواهد کرد و این امر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیت وجهه شخصیتی افراد جامعه می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان با تاکید بر اینکه از ظرفیت کانون‌های مساجد باید در زمینه تعریف کردن برنامه‌های ترغیبی و تشویقی برای اقشار مختلف جامعه استفاده کرد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی نماز و احکام، نشست های چهره به چهره، راه اندازی صندوق قرض الحسنه، پرداخت تسهیلات ازدواج و جلسات پرسش و پاسخ می تواند از جمله این برنامه‌ها باشد.

 

خدایی با اشاره به اینکه کانون‌های تعبیه شده در کنار مساجد به عنوان بال تربیتی و معرفتی است که کارکرد‌های آن متنوع است، گفت: باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرد البته به نظر می‌رسد گاهی کانون‌های در مساجد راه‌اندازی شده اما متاسفانه به علت عدم نظارت بر بدنه مدیریت آن مجموعه، فرهنگ استفاده از کانون‌ها به فراموشی سپرده شده که نظارت بیشتر انتظار می‌رود.

 

وی بر استفاده از افراد باتجربه خصوصاً نسل جوان در مدیریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و افزود: همچنین باید مسئولان به ویژه هیات امناء و دست‌اندکاران مساجد جهت معرفی اثرات خوب و فرهنگ‌سازی این کانون‌ها در بین مردم تلاش کنند.

 

 

کد خبر 529007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha