نگاه حزبی و سیاسی، سمی برای خدمت رسانی است/ ما در سوریه افق خوبی را پیش بینی می کنیم

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به صلاحیت ها در خدمت رسانی به مردم گفت: نگاه حزبی و سیاسی، سمی برای خدمت رسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی امروز ( 6 خرداد) در آخرین نشست خبری خود به عنوان نماینده مجلس گفت: همانطور که مجلس مصوبات خود را در رسانه ها اعلام می کند در همه سطوح کشوری نیز مسئولین بایستی مصوبات کمیسیون ها را با مردم در میان بگذارند زیرا بسیاری از مشکلات و فساد ها از کمیسیون ها شروع می شود.

 

وی افزود: سلامت مالی مسئولین ما در گرو شفافیت ها است و بایستی به دور از زد و بندها مصوبات به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد و در این راستا نیز رسانه ها بایستی مصوبات را بررسی کرده و از مسئولین بازخواست کنند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیگیری عوارض حق انتفاع سنگ آهن که در سال 92 که میزان یک هزار و 500 میلیارد ریال  حق مردم استان پایمال شده بود، انجام شد و اگر شجاعت داشته باشیم و حقیقت را بر اساس رضایت الهی و حمایت از حق بنویسیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

 

جوکار تصریح کرد: خدا را گواه می گیرم که بر اساس شناخت خود حقایق را دنبال کردم و نسبت به هیچ کسی نگاه ویژه یا بغض نداشتم و با تمامی گرایش ها بر اساس واقعیت بینی همراه شدیم آنچه ما امروز طراحی و دنبال کردیم امیدواریم مسئولان بعدی توجه داشته باشند که منابع استان بر اساس عدالت، توجه به زیست محیطی

 

وی ادامه داد: رویکرد ما در صنعت استان باید تغییر پیدا کند و در راستای صنایع سالم، سودآور برود  می توانیم بخش مهمی از بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه را به کار گیریم زیرا این بیکاری ناشی از نگاه اشتباه در راهکارهای توسعه ای استان است.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین وقت ما را آب در بخش های مختلف صرف کرد و آنچه از دولت دهم شروع شد و در یازدهم ادامه پیدا کرد، برگ برنده ای در اختیار استان یزد قرار گرفت که تغییر خط انتقال آب به این عنوان بود و این احتیاج به حمایت های دولت دارد.

 

جوکار بیان کرد: ما بسیاری از منابع در داخل استان داریم که متاسفانه برای انتقال آب بسیج نشده است و درآمدهای استان نزدیک به 11 هزار میلیارد ریال است که اگر از منابع به خوبی استفاده شود و این منابع تخصیص داده شود حتی هزینه های خط انتقال را از آن می توانیم پرداخت کنیم.

 

وی افزود: ما انتظار داشتیم در سفر رئیس جمهور به استان موضوع خط دوم انتقال به صورت شفاف پیگیری شود اما بدون اطلاع نمایندگان استان حتی حرفی از آن نیز زده نشد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ماندگاری استان بستگی به آب دارد و ایجاد اشتغال پایدار منوط به تامین آب است که باید بدون نگاه بخشی در این راستا گام برداشته شود.

 

جوکار تصریح کرد: اقداماتی در راستای افزایش تعداد نمایندگان انجام شد و بر اساس توزیع این نمایندگان ما این بی عدالتی و غیر قانونی می دانیم که تلاش های متعددی نیز انجام شد که امیدواریم مجلس دهم آن را نیز پیگیری کند و با فشار بر وزارت کشور این امر را محقق کند و جمعیت 630 هزار نفری که یک نماینده دارد را تغییر داده و نمایند ای دیگر به آن اضافه کنند.

 

وی ادامه داد: در دانشگاه ها و مراکز علمی با توجه به ظرفیت های این بخش ما رشته های جدید دانشگاه را برای همه مراکز گرفتیم که 37 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به استان اضافه شد.

 

وی افزود: در بخش بهداشت نیز 556 تخت مجوز از بهداشت و درمان اخذ شد و بیمارستان اشکذر با مشارکت خیرین به یکصد تخت ارتقا پیدا کرد و الان نیز به 150 تخت نیز رسیده است و در بخش پلی کلینیک های تخصصی نیز الان طرح آن تصویب شده است.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوخطه کردن ریل راه آهن، بزرگراه طبس و یزد و نطنز، پیگیری مناطق ویژه اقتصادی برای ابرکوه و میبد،  مصوب شدن شهرک صنعتی زارچ

 

جوکار با اشاره به حضور خود کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در مراکز تحقیقاتی دفاعی کشور حضور داشتم که ارتقای بودجه دفاعی کشور را شاهد بودیم که در حوزه تحقیقاتی و تولید انبوده انواع تجهیزات در سطحی هستیم که پاسخ به دشمنان را می توانیم داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در بحث برجام نیز شاهدیم که عدم تبادلات بین بانکی ما با کشورهای اروپایی بر مبنای پایه دلار و تداوم تحریم ها و سنگ اندازی های آنها از جمله مشکلات بود که اصل موضوع اعلام پشیمانی ما از امام و انقلاب بود که آنها این هدف را دنبال می کردند و امروز 16 بانک جهانی هنوز با ما ارتباط برقرار نکرده اند ولی با این وجود در راس اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از طرح های عمرانی غیر ضروری، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی، حمایت از تولی ملی و پرداخت یارانه، حمایت از شرکت های دانش بنیان، حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور، واگذاری بنگاه های زیانده از جمله اقدامات دیگر در استان یزد بود.

 

جوکار بیان کرد: ما متاسافانه به جای راه حل برای درمان به دنبال فرافکنی هستیم و اگر امروز حقوق ده ها میلیونی کشف می شود سعی به بیان به دولت دیگر هستیم و دولت الان باید این را حل کند و متسفانه در جاهای دیگر نیز این امر وجود دارد.

 

وی افزود: فسادهای مالی و اقتصادی به دلیل عدم شفاف سازی از اطلاعات برای مردم است و بحث قراردادها از جمله قراردادهای نفتی نیازمند اصلاحات است و باید با حقوقدانان مطرح کنیم تا کلاه سر ما نرود.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز را در مقابل خود قرار داده ایم و در کنار مردم قرار نگرفته ایم و در استان یزد نیز در مناطق پایین شهر بچه شیعه با کمترین امکانات زندگی می کنند.

 

جوکار تصریح کرد: حذف کردن به صلاح استان نیست و خیلی از نیروهای متعهد را خانه نشین کردیم که به صلاح نیست و جلسه ای را برای توسعه استان تشکیل دادیم که تمامی استانداران و نمایندگان سابق  نیز دعوت شدند اما اصلاح طلبان این شورا را تحریم کردند و نگذاشتند خارج از بحث های سیاسی از همه مسئولین استفاده شود.

 

وی ادامه داد: ما جلساتی را با نماینده جدید مردم یزد داشتیم و امیدواریم جلسه ای با حضور نمایندگان قدیم و جدید داشتیم که برخی از طرح ها و مصوبات را بتوانیم مطرح کرده و بتوانند این را دنبال کنند.

 

وی افزود: من یزد را رها نخواهم کرد و در این چهار سال شناخت بسیاری از یزد پیدا کردم و ارتباطات خوبی نیز با مردم داشتم که این ها را رها نخواهم کرد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سوریه ما افق خوبی را پیش بینی می کنیم و علی رغم این دور زدن های کشورهای غربی ما آینده خوبی ار پیش بینی می کنیم و الان با مجاهدت های شهدای مدافع حرم و مدافعین به این افق دست پیدا خواهیم کرد.

 

جوکار تصریح کرد: ما اگر سوریه را رها کنیم تهدیدات را نزدیک تر به خود می بینیم و هدف اصلی آنها کشور ما است و این توطئه مشترک عربستان، ترکیه و آمریکا است و خاورمیانه بی ثبات ارزش بیشتری برای آمریکایی ها دارد و در آینده ای نزدیک امیدواریم خبرهای خوبی از سوریه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: بحث حوزه های انتخابیه، مناطق ویژه، حل مشکل آب، حل مشکل حاشیه نشینی از جمله مشکلاتی بود که حل آن من را نیز خوشحال می کرد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: حاشیه نشینی و مهاجرت های بی رویه یزد را متاثر از خود خواهد کرد و این عزت در مرکز کشور نشان از عظمت و بزرگی مردم یزد دارد.

 

جوکار بیان کرد: پروژه گازرسانی به روستاهای تفت، ایجاد اشتغال از جمله خوشحالی های ما بود که انجام شد.

 

وی افزود: دولت ها نباید برای مسئولیت ها نگاه سیاسی و حزبی داشته باشند زیرا برای مردم سم است و باید انسان های بزرگ را برای کارهای بزرگ انتخاب کنیم و انسان های کوچک کار را خراب می کنند  فلذا دولت که می خواهد کار را انجام دهد با انسان های کوچک کارها خراب می شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی تکلیف را انجام نمی دهند و اگرچه در ترکیب وزرا در دولت اعتراض دارم و معتقدم نیرو جوان و توانمند بهتری می توان انتخاب کرد.

 

کد خبر 546733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha