حضور بخش ویژه نهج البلاغه در نمایشگاه قرآن برای اولین بار

امسال یک هزار وسی و دومین سالگرد جمع آوری نهج البلاغه است به همین مناسبت تعداد1032جلد کتاب دررابطه با امیرالمومنین (ع) نهج البلاغه و غدیر خم دربخش نهج البلاغه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش در آمده است.

محمدمهدی علیقلی، مسئول بخش نهج البلاغه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اعلام این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: امسال برای اولین بار در نمایگشاه بین المللی قرآن کریم، بخش ویژه ای برای نهج البلاغه در نظر گرفته شده است که با توجه به اخ القرآن بودن (برادر قرآن بودن) نهج البلاغه، این مساله یک ضرورت بود.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و سی و دومین سالگرد جمع آوری نهج البلاغه است تصریح کرد: به همین مناسبت تعداد 1032 جلد کتاب در رابطه با امیرالمومنین (ع) نهج البلاغه و غدیر خم در این بخش به نمایش گذاشته شده است که در میان این کتب 70 ترجمه نهج البلاغه به زبان فارسی، بیش از 20 ترجمه به زبانهای مختلف دنیا شامل انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، چینی، ترکی استانبولی و اردو،  50 شرح نهج البلاغه به علاوه مستدرک نهج البلاغه و شرح خطبه ها، نامه ها و حکمت های نهج البلاغه نیز به چشم می خورد.

 

علیقلی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از غرفه های بخش نهج البلاغه (کتاب سال جمهوری اسلامی) است که در آن کتابهای نمونه در رابطه با امیرالمومنین (ع) نهج البلاغه و غدیر خم در طول 32 سال عمر انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

وی یادآور شد: دیگر غرفه بخش نهج البلاغه، غرفه مربوط به نشریات مرتبط با امیرالمومنین و نهج البلاغه است که در این غرفه 110 عنوان نشریه که در طول 32 سال گذشته منتشر شده قرار ارائه شده همچنین غرفه «کارشناسان نهج البلاغه» که به سوالات و پرسش های بازدید کنندگان و علاقه مندان درخصوص امیرالمومنین(ع) و نهج البلاغه پاسخ می دهند علاوه بر این کارشناسان این بخش در غرفه «کتابشناسی نهج البلاغه»، مراجعین را درباره 25 هزار عنوان کتاب، مقاله و پایان نامه ای که تا کنون در رابطه با حضرت علی (ع)، نهج البلاغه و غدیر خم نوشته شده است راهنمایی می کنند.

 

مسئول بخش نهج البلاغه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: این بخش 110 عنوان نرم افزار به همراه تولیدات بنیاد نهج البلاغه در طول 40 سال فعالیت این بنیاد را نیز در غرفه خاصی در معرض دید عموم قرار داده است.این نرم افزارها شامل: متن و شرح های مختلف نهج البلاغه به همراه صوت و کلاس های تصویری نهج البلاغه می شود.

وی از برپایی نشست های تخصصی در این بخش با حضور اندیشمندان و صاحبنظران در زمینه نهج البلاغه و برگزاری کلاسهای آموزش نهج البلاغه در شبهای ماه مبارک رمضان در محل این غرفه، خبر داد و گفت: کلاسهای آموزش نهج البلاغه هر شب از ساعت 22 تا 22 و 30 دقیقه و سلسله نشست های تخصصی این بخش، براساس جدول زمانبندی شده با حضور اندیمشندانی مانند آیت الله سیدجمال الدین دین پرور و دکتر قنبری برگزار می شود.

 

علیقلی در پایان از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام محمدی مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم از بخش نهج البلاغه تشکر کردو اظهار امیدواری کرد: بخش نهج البلاغه بتواند علاوه بر شرکت در نمایشگاه قران در سالهای آینده در نمایشگاههای استانی نیز حضور داشته باشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 57543

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha