اعزام ۴۰۰ مبلغ به مناطق محروم استان یزد در ماه محرم

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اعزام مبلغ و ایجاد خانه های عالم گفت: ما در ماه محرم اعزام بیش از ۴۰۰ مبلغ را به مناطق محروم استان داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد حسینی کوهستانی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد امروز ( 15 آبان) در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران فرهنگی استان یزد گفت: برنامه های سازمان شامل مدیریت تعاملی، افزایش ظرفیت تعامل با نهادهای دولتی و غیر دولتی از جمله برنامه های مهم ما است.

 

وی افزود: توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی، ساماندهی تبلیغات دینی در کلیه دستگاه ها، به کار گیری فناوری نوین در تبلیغات دینی، تدوین نظام جامع تبلیغ دین در استان، چابک سازی استان و تقدم هدایت گری بر تصدی گری از جلمه اهداف دیگر ما در استان در حوزه های مختلف است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه قرآنی با توجه به اهمیت آن در جامعه اسلامی روخوانی، روانخوانی، تربیت مدرس، حمایت موسسات قرانی و تشکیل اتحادیه را در نظر داریم.

 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی تصریح کرد: ما در استان اتحادیه قرانی داریم که بالغ بر یکصد موسسه قرآنی را زیر نظر دارد و تمامی فعالیت های قرانی ما در استان توسط آنها انجام می دهیم.

 

وی ادامه داد: تشکل های دینی حوزه دیگر فعالیت های ما است که بحث هیات های مذهبی در استان با بالغ بر یک هزار و 400 هیات مذهبی را داشتیم که برای آن شورای هیات های عزاداری با حضور روسای هیات ها شکل دادیم و همزمان در سراسر کشور این برنامه را داشته ایم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت:بالغ بر 800 مداح در استان داریم که در این راستا کانون مداحان را تشکیل دادیم تا بر محتوا دهی به آنها فعال باشد و جلسات استانی و شهرستانی و کشوری را در این زمینه داشته ایم.

 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی بیان کرد: در بخش آموزش و پژوهش نیز برنامه هایی داشته ایم که بر همین اساس در دانشگاه ها اعلام کردیم که کارهای پژوهشی را بر اساس کار خود حمایت می کنیم که تعداد زیادی از پژوهش ها را دریافت کرده و بر اساس آن نیز کتاب چاپ کردیم.

 

وی افزود: در اعزام مبلغ نیز شبکه های عظیم داریم که در اعزام استقرار دائم در روستاهای فاقد روحانی داشتیم و با همکاری دستگاه ها بالغ بر یکصد خانه عالم را برای آنها ساختیم و اعزام مناسبت ها نیز دیگر اعزام ها بود که بالغ بر 400 اعزام در محرم داشتیم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد:ما 11 دبیرستان صدرا در سطح استان داریم که از سال 85 ایجاد شده است و الان بالغ بر یک هزار دانشجو در سطح استان داریم که آموزش و پرورش نیز از آن استقبال کرده است.

 

 

 

کد خبر 585899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha