مخالفت جریان‌های انحرافی با تربیت نیرو برای کمک به زمینه‌سازی ظهور

حجت‌الاسلام طائب تربیت نیروی انسانی متخصص برای یاری امام را رسالت زمینه‌سازان ظهور دانست و گفت: هر کس در مسیر این مهم حرکت نکند به انحراف رفته است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه در نشست جریان‌های انحرافی در مهدویت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شناخت راه انحرافی را منوط به شناخت خط صحیح مهدویت دانست و سخن خود را با این پرسش آغاز کرد که خط صحیح مهدویت چیست که باید بر اساس آن جریان انحرافی را بشناسیم.

وی برای پاسخ به این سؤال و سؤالات دیگر در باب فلسفه غیبت و نقش ما در ظهور به اتفاقات صدر اسلام اشاره و اظهار کرد: حتی در دوران پیامبر هم اسلام به طور کامل اجرا نشد، از همین رو بعد از رحلت ایشان دشمنان به در خانه حضرت علی (ع) رفتند و حضرت زهرا برای حراست از اسلام و دفاع از مقام ولایت با آنها روبرو شد.

حجت‌الاسلام طائب افزود: در دوران پیامبر (ص) نیروی متخصص و ولایی تربیت نشد تا بعد از رحلت ایشان بتوانند حضرت علی و حضرت زهرا و خاندان پیامبر را همراهی کند.

 

وی دلیل عدم تربیت افراد ولایی و متخصص در دوران پیامبر را نبود امکانات برای آموزش و تربیت و فرصت ناکافی دانست و بیان کرد: وضعیت مکه هنگام بعثت پیامبر نامناسب بود و فضای مناسبی برای آموزش و تربیت نیرو در آن وجود نداشت.

استاد دانشگاه با بیان اینکه اجرای احکام اسلام در سطح گسترده نیاز به افراد متخصص و نیرو دارد، گفت: برای تحقق ظهور باید نیروی متعهد و متخصص تربیت شود و هر کس جز این بگوید انحراف است.

وی افزود: کسانی که می‌گویند خود امام باید بیاید و همه چیز را اصلاح و نیرو تربیت کند راه را اشتباه رفته‌اند. با حضور انسان‌های بی‌دین و فاسد جهان اداره نمی‌شود بلکه حضرت پس از ظهور کارگزارانی خداترس و متخصص می‌خواهند.

 

وی طراحی چشم‌انداز 20 ساله نظام را گامی برای زمینه‌سازی ظهور دانست و ادامه داد: باید بدانیم 20 سال دیگر در چه مرحله‌ای هستیم چرا که قرار است زمینه‌ساز ظهور باشیم و باید از نظر نیروی انسانی به مرحله قابل قبولی برسیم.

حجت‌الاسلام طائب اظهار کرد: دشمن متوجه بیداری و حرکت ملت زمینه‌ساز شده است، از همین رو با تولید و انتشار لوح‌های فشرده و یا سایر اقدامات سعی در ایجاد انحراف در عقاید و حرکت‌های اسلامی مردم دارد.

وی یکی از اهداف حضرت مهدی را پهناور شدن عدالت در سراسر جهان دانست و ابراز کرد: این هدف جز با خواست عمومی مردم میسر نمی‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی روح عدالت‌خواهی را در مردم نهادینه کرد حتی امروز اسراییلی‌ها که غده اصلی ستم و مرکز گسترش ظلم در دنیا هستند به عدالت‌خواهی روی آوردند.

 

حجت‌الاسلام طائب گفت: همه مردم جهان باید بدانند که بیمار هستند، گرچه پزشک خود را نشناختند، امروز دنیا دریافته که راه نجات بشر تحقق عدالت است.

وی منشأ بیداری جهان اسلام را انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب ایران پس از پیروزی در راه تربیت نیروهای جوان قدم برداشت و تا به امروز با اندیشه و فکر نوجوانان تربیت شده توانسته بر همه مشکلات و هجمه‌ها فائق آید.

پایان پیام/
 

کد خبر 58702

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha