مدعوین بخش بین الملل نمایشگاه قرآن مبلغان ایران در کشورهای خود هستند

مدیر بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با ابراز خرسندی از برنامه های انجام شده در طول یک هفته فعالیت این بخش، از برگزاری آیین اختتامیه آن در نشست صمیمانه با مدعوین خارجی چهارشنبه، 26 مرداد خبرداد.

علیرضا اسماعیلی، مدیر بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اعلام اتمام کار این بخش در 26 مرداد به خبرنگار شبستان گفت: امشب با حضور قرآن پژوهان، مترجمان و هنرمندان خارجی و مدعو، بخش بین الملل نمایشگاه قرآن در نشستی صمیمانه به کار خود پایان می دهد.

وی با بیان این مطلب که 40 فعال قرآنی از 20 کشور جهان میهمان این بخش بوده اند، اظهار کرد: قرآن پژوهان، مترجمان و هنرمندان از کشورهایی همچون بنگلادش، پاکستان، هندوستان، افغانستان، تونس، فیلیپین، اندونزی، سودان، ترکیه، مالزی، آلمان، چین، آذربایجان، لبنان، سوریه، کویت و سارایوو به مدت 8 شب در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با عرضه آثار خود میزبان بازدیدکنندگان بودند.

اسماعیلی ادامه داد: البته از برخی کشورها نمایندگان متعدد در این بخش حضور یافتند به عنوان مثال از ایالت های مختلف پاکستان همچون کراچی و لاهور چهره هایی برای حضور در بخش بین الملل اعلام آمادگی کردند.

مدیر بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با بیان این مطلب که ماهیت این بخش با دیگر بخش های نمایشگاه متفاوت است، عنوان کرد: این تفاوت ذاتی باعث می شود که نتوان در طول یک ماه برپایی نمایشگاه میزبان میهمانان خارجی بود و باید در طول مدت زمانی کوتاه دستاوردهای آنها را در معرض نمایش گذاشت.

وی برنامه ریزی برای پربارتر کردن حضور نمایندگان کشورهای مختلف در این بخش را از برنامه های آینده برشمرد و بیان کرد: بسیاری از این چهره های قرآنی شاید تنها یک بار فرصت حضور در ایران را بیابند از این رو باید نهایت استفاده از این فرصت مغتم برای معرفی دستاوردهای قرآنی جمهوری اسلامی ایران به این صاحبان اندیشه و هنر قرآنی جهان اسلام شود.

اسماعیلی زمینه سازی برای ارتباط نخبگان و نهادهای قرآنی کشور با میهمانان بخش بین الملل را از دیگر تدارکات در نظر گرفته شده برشمرد و ابراز کرد: این چهره ها پس از بازگشت به کشور خود و در تعامل با رسانه های کشور مبداء می توانند نقش مبلغ نظام را ایفا کنند از این رو باید دستاوردها و فعالیت های قرآنی کشور به خوبی به آنها شناسانده شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع برای قرآن پژوهان، هنرمندان و مترجمان غیرایرانی حاضر در این بخش ادامه داد: برگزاری همایش "قرآن، کتاب بیداری" با سخنرانی آیت الله تسخیری، رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی و خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیدار با آیت الله جوادی آملی همراه با ضیافت افطاری و سفر یک روزه به شهر مقدس قم و زیارت حرم حضرت معصومه (ع) از دیگر برنامه هایی است که برای هرچه پربارتر کردن مدت زمان حضور میهمانان بخش بین الملل نمایشگاه قرآن اجرا شده است.

اسماعیلی با اشاره به رونمایی از قرآن منسوب به حضرت امیرالمومنین (ع) در بخش بین الملل ادامه داد: علاوه بر اجرای برنامه های تخصصی برای مدعوین بخش بین المللی نمایشگاه قرآن، بازدید آنها از بخش های دیگر این نمایشگاه و عظمت دستاوردهای قرآنی جمهوری اسلامی نیز برای آنها جالب توجه و شگفت انگیز بوده و تحسین آنها را برانگیخته است.

مدیر بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره تعداد آثار عرضه شده در این بخش اعلام کرد: بنابر رایزنی های انجام شده هر مدعو بین 5 تا 10 اثر خود را متناسب با سطح کار انجام شده می توانست در این بخش به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به حضور برترین چهره های قرآن پژوهی، هنر و ترجمه مصحف شریف در جهان اسلام عنوان کرد: شورای سیاستگذاریی بخش بین الملل بنابر تجارب سال های گذشته دستورالعملی را تدوین و برای اجرا به نمایندگی های خارجی ارسال می کند تا بر اساس تعاریف مندرج در این دستورالعمل چهره های مرتبط با رشته ها معرفی و با انتخاب کمیته داوری مجوز حضور در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن را دریافت کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه قرآن بدون تشریفات خاص و یا تقدیر از چهرها و آثار خاص امشب با حضور چهره های قرآنی جهان اسلام به کار خود پایان می دهد.

شایان ذکر است، بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن که 19 مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه موقت تهران افتتاح شد و امشب در نشستی صمیمانه با میهمانان خارجی به کار خود پایان می دهد.


 پایان پیام/

کد خبر 60002

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha